اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور زیباسازی فضای شهری

12 هزار اصله نهال در گچساران کاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: به منظور زیباسازی فضای شهری و تلطیف هوا، 12 هزار اصله نهال در ورودی‌ها تا مرکز و اطراف گچساران کاشته می‌شود.

12 هزار اصله نهال در گچساران کاشته می‌شود

سید فردین حافظی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: زندگی انسان وابسته به طبیعت بوده و منابع طبیعی گهواره تمدن و فرهنگ انسانی است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد و توسعه فضاهای سبز بیان داشت: حفاظت جدی و عملی از مرتع‌ها، جنگل‌ها و فضاهای سبز که از جمله منابع ثروتی و طبیعی به‌شمار می‌روند، ضرورت دارد.

همکاری نهالستان‌های خصوصی گچساران در تهیه بخشی ‌از نهال‌ها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اشاره به اینکه در اسلام بارها بر اهمیت و ارزش درختکاری تأکید شده است، افزود: با توجه به وجود تأسیسات نفت و گاز در گچساران، این شهرستان بیشتر از شهرهای دیگر کهگیلویه و بویراحمد نیازمند فضای سبز است.

حافظی‌نژاد ابراز داشت: به منظور زیباسازی فضای شهری و تلطیف هوای گچساران، از ورودی‌ این شهر از سمت پلیس راه تا خروجی شهر به سمت میدان کتاب در انتهای کوی کارکنان و نیز در مسیر حوضه آبریز جاده پشه‌کان به سمت شهر 12 هزار اصله نهال کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درختان زیتون، نارنج و ختمی از جمله گونه‌های در نظر گرفته شده برای کاشت در این مسیرها است، افزود: این اصله نهال‌ها از گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوایی گچساران است.

حافظی‌نژاد یادآور شد: این درختان نسبت به شرایط آب و هوایی گچساران سازگار بوده و نسبت به هوای خشک و سرما مقاومت دارند.

وی با اشاره به انتخاب گونه گیاهی ختمی در کنار نارنج و زیتون گفت: سبز بودن و رعایت فاکتور گل‌دهی از دیگر معیارهای انتخاب این ترکیب درختان است.

حافظی‌نژاد با قدردانی از مسئولان نهالستان‌های خصوصی گچساران در تهیه بخشی از این نهال‌ها ابراز داشت: نهال‌های نهالستان منابع طبیعی گچساران در اسفند ماه قابل کاشت بوده که به همین دلیل و برای تأمین بخشی از نهال‌های مورد نیاز، از نهالستان‌های خصوصی کمک گرفتیم.

مراقبت مهم‌ترین الزام پس از کاشت درخت است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: در یکی از روزهای ماه مهر، این نهال‌ها توسط کارمندان ادارات و نهادها به صورت بسیج عمومی کاشته می‌شود.

حافظی‌نژاد با تأکید بر اینکه تمام ورودی‌های گچساران تا مرکز شهر باید درختکاری شود، تصریح کرد: با توجه به رشد روزافزون جمعیت انسان‌ها و راه‌اندازی کارخانجات و واحدهای صنعتی، اهمیت کاشت درخت بیشتر می‌شود.

وی مهم‌ترین الزام پس از کاشت درختان را مراقبت‌های پس از کاشت شامل آبیاری منظم، کود‌دهی و مبارزه با آفات گیاهی عنوان کرد.

حافظی‌نژاد از شهروندان خواست تا در حفظ و نگهداری فضای سبز و منابع طبیعی بیش از پیش کوشا باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول