اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کشاورزی دامغان خبر داد

افزایش مساحت باغ‏های دامغان با کاشت 14400 نهال یارانه‏دار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از افزایش مساحت باغ‏های این شهرستان با کاشت 14 هزار و 400 اصله نهال یارانه‏دار خبر داد.

افزایش مساحت باغ‏های دامغان با کاشت 14400 نهال یارانه‏دار

عباس علیان‏نژاد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان، به توسعه باغ‏های پسته، زیتون، انار، گردو و میوه‏های سردسیری در ماه گذشته خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: 14 هزار و 400 اصله نهال یارانه‏دار در اواخر اسفند ماه سال گذشته تحویل متقاضیان احداث باغ‏های جدید شد و با مهیا شدن شرایط اقلیمی، دریافت‏کنندگان نهال‏ها را در سطح 189 هکتار از اراضی کاشتند.

وی افزود: علاوه بر این، اجرای طرح بهبود کیفیت محصولات زراعی سیب زمینی با تأمین 6 تن بذر اصلاح شده و اجرای نیم هکتار مزرعه الگویی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از مبارزه بیولوژیک و غیرشیمیایی با آفات پسته و میوه‏های سردسیر و محصولات جالیزی با توزیع 25 نوار کارت زرد و 250 عدد فرمون -نوعی ماده شیمیائی- در این شهرستان خبر داد.

علیان‏نژاد ادامه داد: مبارزه با علف‏های هرز و سن غلات و سایر آفات در سطح یک هزار و 150 هکتار و پیگیری در خصوص اجرای طرح شبکه مراقبت نیز در دامغان صورت گرفته است.

وی به هماهنگی در خصوص مبارزه بیولوژیک با آفات گوجه فرنگی در سطح 50 هکتار، پیگیری در خصوص جذب تسهیلات بانکی زراعت و مکانیزاسیون و باغبانی به مبلغ 2 میلیارد ریال اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از اتمام ساخت 50 باب استخر ذخیره آب کشاورزی و کانال انتقال آب، تکمیل لوله‏گذاری کانال‏های انتقال آب و تکمیل راههای بین مزارع در دامغان خبر داد.

علیان‏نژاد ادامه داد: نظارت بر تسطیح 100 هکتار از اراضی، اتمام لایروبی و مرمت 15 رشته قنات و تکمیل 50 پروژه آبیاری تحت فشار از فعالیت‏های دیگر اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول