اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فردوس خبر داد

کاشت 15 هزار اصله نهال تا پایان سال در فردوس

خبرگزاری فارس: شهردار شهرستان فردوس از کاشت بیش از 15 هزار اصله نهال تا پایان سال در این شهرستان خبر داد.

کاشت 15 هزار اصله نهال تا پایان سال در فردوس

سیدمهدی علیپرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: درختکاری و توسعه فضای سبز شهرستان فردوس از دهه فجر سال جاری آغاز و تا پایان 15 فروردین‌‌ماه  نیز ادامه دارد.

وی گفت: در روز درختکاری نیز تعداد 250 اصله نهال زینتی شامل یاس هلندی و توت مجنون در بلوار هزار متری شهید خورشیدی شهرستان فردوس با مشارکت اداره منابع طبیعی غرس شد.

شهردار فردوس افزود: تا پایان سال جاری هم‌چنین تعداد 600 هزار نشاء، قلمه و گلدان در میادین، بلوارها و پارک‌های سطح شهرستان کاشت می‌شود.

علیپرست تصریح کرد: توسعه فضای سبز شهرستان فردوس و کاشت نهال، نشاء و قلمه با اعتباری معادل 70 میلیون تومان انجام می‌شود.

وی مساحت فضای سبز سطح شهرستان فردوس را 93 هکتار عنوان کرد و یادآور شد: بخش عمده‌ای از فضای سبز شهرستان طی چند سال گذشته بر اثر سرمازدگی و خشک‌سالی از بین رفت که هم‌اکنون با کاشت نهال باید این کاهش را جبران کرد.

شهردار فردوس گفت: در حال حاضر انواع مختلف نهال شامل یاس هلندی، زیتون تلخ، توت مجنون، توت کوکازا، سرو نقره‌ای، اقاقیا پیوندی و اکالیپتوس که با آب ‌و هوای شهرستان سازگاری دارد در میادین و بلوارهای سطح شهرستان کاشت می‌شود.

علیپرست از مردم شهرستان فردوس خواست تا از فضای سبز سطح شهرستان نگه‌داری و مراقبت کنند چرا که توسعه فضای سبز و هم‌چنین جمع‌‌آوری نهال‌های خشکیده هزینه زیادی برای شهرداری به همراه دارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول