اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی بهبهان خبر داد

کاشت 12 هزار اصله نهال در طرح جنگل‌کاری تنگ‌بن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی بهبهان از کاشت 12 هزار اصله نهال کُنار در طرح جنگل‌کاری تنگ‌بن بخش تشان این شهرستان خبر داد.

کاشت 12 هزار اصله نهال در طرح جنگل‌کاری تنگ‌بن

حمید بیات امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: منطقه تنگ‌بن بخش تشان بهبهان زیست‌گاه طبیعی کنار در مساحتی بالغ بر 800 هکتار است.

وی افزود: طرحی در سال 1373 برای غنی‌سازی، واکاری و بازسازی این منطقه در بهبهان تصویب شده که در سال‌های گذشته 200 هکتار از آن اجرا شده است و در سال 1390 نیز 75 هکتار دیگر از آن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی بهبهان ادامه داد: ما نیز چون این منطقه خود زیست‌گاه طبیعی کنار بوده است، نهال‌های کنار را انتخاب و از آنها استفاده کردیم که با تلاش نیروهای اجرایی و حفاظتی، 95 درصد زنده‌مانی و شادابی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 هزار اصله نهال کنار در این منطقه کشت شده است، تصریح کرد: این طرح در سال گذشته با صرف اعتباری قریب به 152 میلیون تومان در منطقه اجرا شده و مشکلات مربوط به معارض و مسایل اجتماعی نیز با تلاش بخشداری تشان حل شده و مردم نیز نهایت همکاری از جمله عدم ورود دام به منطقه و حفاظت از نهال‌ها را با منابع طبیعی و پیمانکار طرح داشته‌اند.

بیات در خصوص این طرح افزود: در طرح جنگل‌کاری تنگ‌بن تشان هر نهال حدود 40 لیتر آب مصرف کرده و برای آن 28 دوره آبیاری با فاصله هشت الی 10 روز در نظر گرفته شده که 20 دوره از آن با بهترین نحو صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تمام چاله‌ها را نیز با بیل مکانیکی حفر کرده‌ایم تا ساختمان خاک را به طور کامل برهم زده و باعث شود که نهال کشت شده، خوب و سریع رشد کند.

رئیس اداره منابع طبیعی بهبهان با بیان اینکه 10 نفر به طور مستقیم در این طرح مشغول به کار هستند، به اعتبارات مصوب شده برای حوزه جنگل‌کاری در سال 91 اشاره کرد و گفت: در سال جاری تنها 100 میلیون تومان به بخش جنگل‌کاری اختصاص داده شده که بسیار اندک بوده و با توجه به نیاز 400 میلیون تومانی این بخش، در سال جاری با کمبود 300 میلیون تومان اعتبار مواجه خواهیم بود.

وی در پایان اظهار کرد: درخواست ما از مسئولان بهبهان نیز توجه به این نیاز تامین اعتبار بوده تا طرح‌های اجرا شده به پایان رسیده تا نتیجه مطلوب و لازم کسب شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول