اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم خبر داد

کاشت 5 هزار نهال در اراضی شهرستان جم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم از کاشت 5 هزار نهال در اراضی شهرستان جم خبر داد.

کاشت 5 هزار نهال در اراضی شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم عبدالحسین یوسفی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته منابع طبیعی هر ساله فرصتی برای تلاش در راستای توسعه و بهبود وضعیت فضای شهرستان و توجه بیشتر به منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم خاطر نشان کرد: هر ساله در ایام هفته منابع طبیعی و ایام قبل از آن اقدامات ارزنده‌ای در راستای حفاظت از منابع طبیعی و خصوصا کشت نهال‌ها صورت می‌گیرد و باید تلاش خود را در راستای گسترش این فرهنگ در تمام ایام سال به کار گیریم.

یوسفی اذعان کرد: در دولت عدالت‌محور احمدی‌نژاد خدمات ارزنده‌ای در راستای حفاظت از منابع طبیعی صورت گرفته و این اقدامات زمینه را برای گسترش فضای سبز و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و ... فراهم آورده است.

وی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفاظت از منابع طبیعی از اقدامات مهمی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و تاثیر بسزایی در حفاظت از منابع آبی داشته که در سال‌های اخیر با تلاش مسئولان اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه در استان بوشهر شاهد بوده‌ایم.

این مسئول در همین راستا بیان کرد: کاشت و غرس نهال‌های درخت از مسائل و راهکارهای مناسب در راستای حفاظت از منابع طبیعی است و تلاش در این راستا از اهمیت برخوردار است و از آسان‌ترین و فراگیرترین راه‌ها در زمینه حفاظت از منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم تصریح کرد: شناسایی مراتع و اراضی آزاد کشاورزی و درختکاری و تبدیل آنها به جنگل‌ها زمینه‌ساز ایجاد تفریح‌گاه‌های زیبا می‌شود.

یوسفی ادامه داد: شناسایی مراتع از مهم‌ترین مسائل در زمینه حفاظت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان از طریق درختکاری است و با تمام توان این مسئله را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی به کاشت 5 هزار نهال در اراضی شهرستان جم اشاره کرد و بیان داشت: از دو ماه گذشته تا هفته منابع طبیعی شاهد غرس 5 هزار اصله نهال در اراضی و مراتع شهرستان جم بوده‌ایم.

یوسفی در ارتباط با کاشت نهال در اراضی شهرستان جم اذعان داشت: کنار، کهور، اکاسیا و ... از گونه‌های سازگار با آب و هوای جم است که در سطح 50 هکتار از اراضی محدوده خواجه احمدی از توابع این شهرستان کاشته شده‌ و برای اجرای این طرح مبلغ 200 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جم افزود: پاکسازی هوا از مزایای کاشت درختان است و با تمام توان در این راستا تلاش خواهیم کرد.

یوسفی تاکید کرد: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است و مردم باید در انجام این وظیفه با مسئولان همکاری داشته باشند و در صورتی که از منابع طبیعی حراست و حفاظت نشود، دیر یا زود دچار مشکل خواهیم شد و آیندگان ما را مؤاخذه خواهند کرد. 

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول