اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

اشتغالزایی تعاون برای 26 هزار نفر در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تعاونی‌های گیلان برای 26 هزار نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

اشتغالزایی تعاون برای 26 هزار نفر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خلیل حنیف عصر امروز در همایش روز تعاون و تجلیل از تعاون‌گران برتر گیلان در سالن همایش‌های بانک ملی تعاون‌گران را سربازان خط مقدم کار و تلاش دانست و اظهار کرد: امسال طبق تصمیم سازمان ملل متحد سال جهانی تعاون انتخاب شده است.

وی با اشاره به بحران اقتصادی در کشورهای غربی، ابراز کرد: کشورهایی که به نحوی از تعاونی‌ها در اقتصاد خود سود بردند در بحران اقتصادی کمتر آسیب دیدند.

این مسئول تعاون را دارای ریشه‌ای عمیق در اعتقادات اسلامی دانست و تصریح کرد: باید اندیشه‌ها و سرمایه‌های کوچک را روی هم ریخت و موتوری نیرومند از کار ایجاد کرد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، سهم تعاون از اقتصاد کشور را 25 درصد دانست و افزود: امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد اصلاح قانون تعاون باشیم.

وی از فعالیت 2 هزار و 170 تعاونی در گیلان خبر داد و گفت: تعاونی‌هایی در گیلان وجود دارند که با هفت نفر کار خود را آغاز کرده‌اند و اکنون بیش از 100 نفر در این تعاونی‌ها کار می‌کنند.

حنیف درباره نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال، اضافه کرد: تعاونی‌های گیلان برای 26 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی با اشاره به ساخت 15 هزار واحد مسکونی در گیلان توسط تعاونی‌ها در سه سال اخیر، ابراز کرد: از آذر ماه امسال واگذاری‌های این واحد‌های مسکونی آغاز می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان برخی از تعاونی‌های استان را در سطح کشور مطرح دانست و خاطرنشان کرد: تنها صادر کننده خاویار کشور در گیلان حضور دارد.

وی یکی از مشکلات تعاونی‌ها را مسایل مالی دانست و افزود: کمک به تعاونی‌ها می‌تواند موجب گسترش فعالیت‌های این مراکز اقتصادی شود.

حنیف از مسئولان خواست تا نسبت به تعاونی‌ها برای صدور مجوزها نگاهی ملاطفت‌آمیز داشته باشند.

به گزارش فارس، در پایان این همایش از تعاون‌گران برتر گیلان با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جوایز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول