اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

آمار اشتغال ناقص در گلستان بالا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: گلستان به دلیل کشاورزی بودن آمار اشتغال ناقص بالایی دارد.

آمار اشتغال ناقص در گلستان بالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین‎علی خواجه مظفری عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‎های اجرایی مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان اظهار داشت: این جلسه چهارمین جلسه‎ شورای هماهنگی دستگاه‎های مرتبط وزارت تعاون استان در سال جاری است.

وی با بیان اینکه چهار جلسه شورای هماهنگی نیز در سال گذشته در استان گلستان برگزار شده است خاطر نشان کرد: در سال جاری 17 مصوبه در این جلسات داشته‎ایم که به امور استان‎ها وزارت ابلاغ شده است.

خواجه‎مظفری با گرامیداشت هفته تعاون تصریح کرد: ایامی که در آن به سر می‎بریم مصادف با نخستین سالگرد ادغام وزارتخانه‎های تعاون و کار است که این ادغام در استان گلستان در همان روزهای نخست به بهترین نحو انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: امسال برای اینکه آخرین مصداق ادغام را نیز داشته باشیم در همایشی از تعاونی‎های برتر و کارآفرینان برتر گلستان با هم تجلیل به عمل آمد.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در حوزه اشتغال استان انجام شده است افزود: در سال گذشته تعهد استان برای اشتغال 25 هزار نفر بود که با راستی‌آزمایی و سرکشی مدیران به برخی از شهرستان‎ها انجام شد 90 درصد مورد تایید قرار گرفت و استان گلستان در این زمینه رتبه دوم کشور را به دست آورد.

خواجه‎مظفری با اشاره به اینکه تعهد اشتغال گلستان در سال جاری کاهش داشته است ابراز داشت: برای امسال 15 هزار و 726 ایجاد شغل برای استان گلستان مشخص شده است که آنچه تاکنون انجام شده نمی‎توان نسبت به تحقق این تعهد چندان خوش‎بین بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اذعان کرد: امیدواریم این مسئله با توجه به شرایط استان و فعال شدن کارگروه توسعه کشاورزی تا حدودی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را در گلستان هشت و هفت دهم درصد اعلام کرده است ابراز داشت: گلستان در نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز ایران رتبه سوم کشور را دارد.

خواجه‎مظفری بیان داشت: آنچه که در استان در زمینه ایجاد شغل مسئولان را با مشکل مواجه می‎کند وجود شغل‎های ناقص است که نرخ این شغل‎ها در گلستان به دلیل کشاورزی بودن بالا است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول