اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

اشتغالزایی 4 هزار نفر در معادن کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: چهار هزار نفر کردستانی در 300 واحد معدنی کردستان شاغل هستند.

اشتغالزایی 4 هزار نفر در معادن کردستان

سیروس شاه‌غیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 300 واحد معدنی فعال در زمینه سنگ آهن، کانی‌های غیر فلزی و انواع کریستال، چینی، گرانیت و طلا و.... در استان کردستان وجود دارد که جایگاه خوبی را نیز در سطح کشور از آن خود کرده است.

وی گفت: معادن کردستان با اشتغالزایی بیش از چهار هزار نفر توانسته با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و مطمئن نقش مهمی را در اقتصاد استان و کشور ایفا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری بیش از 19 پروانه اکتشاف در زمینه‌های پلی‌متال، سنگ آهن، سنگ‌های تزئینی و سنگ لاشه، بیش از 13 گواهی کشف در زمینه‌های سنگ آهن، فلدسپات و سنگ لاشه و همچنین بالغ بر 19 پروانه بهره‌برداری در زمینه‌های سنگ لاشه، سنگ‌های تزئینی و ... صادر شده است.

شاه‌غیبی با اشاره به معادن غنی طلا در کردستان از جمله معدن سنگ طلای ساری‌گونی در شهرستان قروه و معدن سنگ طلای سقز، افزود: با بهره‌برداری از این معادن اشتغالزایی خوبی صورت می‌گیرد و وضعیت اشتغال در استان دگرگون خواهد شد.

به گفته وی، استان کردستان به عنوان یکی از قطب‌های معدنی مهم کشور دارای قابلیت‌های بسیار خوبی است و در چند سال اخیر با رشد چشمگیر سرمایه‌گذاران مواجه شده است.

شاه‌غیبی گفت: با حمایت‌های خوب مجموعه نظام از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدن در کردستان و همچنین ایجاد واحدهای پائین‌دستی شرایط فعلی بهترین موقعیت را در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشته تا هم به رشد سرمایه‌گذاری کشور کمک شود و هم از سود سرمایه‌گذاری بسیار خوبی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین معادن کردستان در شهرستان‌های قروه، سنندج، کامیاران و بیجار و ... قرار دارند،  ابراز امیدواری کرد؛ با وجود معادن بسیار خوب در سایر شهرستان‌ها در آینده نزدیک شاهد سرمایه‌گذاری‌های خوبی در آنها باشیم.

استان کردستان با 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وجود زیرساخت‌های خوب در استان و همچنین وجود نیروی کار ارزان و فنی و از همه مهم‌تر مشوق‌های بسیار خوب سرمایه‌گذاری می‌تواند به یکی از قطب‌های اصلی و مهم سرمایه‌گذاری در تمامی بخش‌ها تبدیل شود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول