اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ:

190 فرصت شغلی در کوهرنگ ایجاد می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های کشاورزی این شهرستان تعداد 190 نفر به صورت مستقیم به کار گرفته خواهند شد.

190 فرصت شغلی در کوهرنگ ایجاد می‎شود

دهقان شهرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به استناد مصوبات جلسات کارگروه توسعه بخش کشاورزی حدود 375 هکتار از اراضی ملی واقع در بخش صمصامی برای انتقال آب به شرکت توسعه عمران کشاورزی بانک زمین واگذار شد.

وی افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها تعداد 190 نفر به صورت مستقیم به کار گرفته خواهند شد.

شهرانی با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی در فرایند توسعه اقتصادی کشور، گفت: برای تحقق اهداف رشد و توسعه کشور باید بستر توسعه ملی را طراحی و ایجاد کرد و با تاکید بر توسعه روستایی جایگاه بخش کشاورزی را در بستر یاد شده مشخص کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه امروزه بخش کشاورزی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بخش غالب اقتصاد ملی به شمار می‌رود، گفت: رشد و توسعه اقتصادی این کشورها ارتباط بسیار تنگاتنگی با توسعه کلی بخش کشاورزی آنها دارد و به عبارتی دیگر توسعه کشاورزی در چارچوب توسعه ملی کشور مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته سرمایه‌داری، گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد پولی با پیشرفت فنی و تکنیکی و بالا رفتن بهره‌وری بخش کشاورزی همراه بوده است، بدین ترتیب هم قسمتی از نیروی کار کشاورزی، آزاد و به بخش صنعت گسیل شده‌اند و هم اینکه به وجود آمدن مازاد کشاورزی، زمینه صنعتی شدن را فراهم آورده است.

شهرانی اضافه کرد: به طور کلی از دیدگاه توسعه اقتصادی، نقش کشاورزی به دلیل کمک آن به پیشبرد جریان رشد و توسعه نمایان‌تر است، بخش کشاورزی در جریان رشد و توسعه اقتصادی چند وظیفه مهم و اساسی بر عهده دارد که از آن جمله می‌توان به تامین غذا و امنیت غذایی برای جمعیت رو به رشد، تامین ارز خارجی برای وارد کردن کالاهای سرمایه‌ای از راه افزایش صادرات، عرضه مواد خام مورد نیاز صنعت و کمک به توسعه فعالیت‌های تولیدی وابسته اشاره کرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول