اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

امامزادگان چهارمحال و بختیاری سوگوار امام جعفر صادق (ع) می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: بارگاه متبرک امامزادگان چهارمحال و بختیاری برای برگزاری مراسم عزاداری امام صادق (ع) آماده می‌شوند.

امامزادگان چهارمحال و بختیاری سوگوار امام جعفر صادق (ع) می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی ظهر امروز در مراسم هماهنگی برگزاری مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در این استان اظهار داشت: برگزاری مراسم علمی و مذهبی در رابطه با شخصیت ائمه (ع) یکی از برنامه‌های مهم و تاثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ و معارف معصومین در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شیعه در زمان امام جعفر صادق (ع) نهادینه و معرفی شد، گفت: با توجه به قرار گرفتن امام صادق (ع) در یک مقطع طلایی و فرصت تاریخی ایشان توانستند اهداف فرهنگی عمیقی که زمینه انتقال آن در زمان امامان قبلی فراهم نبود را به دنیا معرفی کنند.

طباطبایی با بیان اینکه در زمان امام صادق (ع) فرهنگ تشیع بارور شد و گسترش یافت، اظهار داشت: در همین راستا لازم است تا در سالگرد شهادت ایشان مراسمی درخور شأن مقام ایشان برگزار شود و ما نیز به سهم خود فرهنگ این امام همام را به جهانیان معرفی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خواستار برنامه‌ریزی برای تمام مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی و اماکن دینی و مذهبی در این مراسم شد و بیان کرد: نباید در قبال این مناسبت‌ها بی‌تفاوت باشیم بلکه باید احساس مسئولیت بیشتری در این رابطه داشته باشیم.

وی ادامه داد: مراسم عزاداری امام صادق (ع) در 12 امامزاده استان از جمله امامزاده علی‌اکبر (ع) شهر نافچ، امامزاده محمد اکبر (ع) دستگرد، امامزاده سید بهالدین (ع) شیخ شبان و امامزاده میر حیدر شاه (ع) شهر نقنه و در مرکز استان شهرکرد در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) به مدت پنج شب از روز چهارشنبه همراه با ویژه برنامه‌هایی با حضور سخنرانان و خطبا مطرح و شخصیت‌های علمی کشور و مراسم عزاداری ویژه‌ای در روز شهادت برگزار خواهد شد.

طباطبایی با اشاره به شخصیت این امام همام گفت: امام جعفر صادق (ع) دارای شخصیتی فردی و اجتماعی بود که الگویی برای هدایت مسلمانان و جلوگیری از انحرافات اجتماعی عقیدتی و اعتقادی در جامعه است.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) بهترین لحظات زندگی خویش را وقف تعلیم علوم و دانش‌های گوناگون کرد، افزود: در انجام این تکلیف و مسئولیت الهی تا آنجا به پیشرفت و موفقیت نائل آمد که آوازه دانایی و دانش او همه جا را فرا گرفت و نه تنها علما و دانشمندان مذاهب تشیع و تسنن که حامیان تفکرات الحادی در برابر عظمت شخصیت علمی آن پیشوای الهی خاضع و معترف شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با یادآوری احترام ویژه‌ای که رئیسان تمام مذاهب اهل سنت برای امام صادق (ع) قائل بودند، گفت: بسیاری از مشترکات احکام مذاهب اسلامی حاصل زحمات امام صادق (ع) است و این به دلیل این بود که بسیاری از رئیسان مذاهب اهل سنت شاگرد امام صادق (ع) بودند و از ایشان درس‌های فراوانی گرفتند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول