اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم

کانون فرهنگی و هنری مساجد به 22 هزار کانون افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم این رقم به 22 هزار کانون افزایش یابد.

کانون فرهنگی و هنری مساجد به 22 هزار کانون افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی، حجت‌الاسلام حمید ارباب‌سلیمانی با اشاره به جایگاه عظیم مسجد در جامعه اسلامی، اظهار کرد: مسجد در دوران حیات خود از صدر اسلام تاکنون پایگاهی بوده که خداجویان را هنرمندانه به خدا نزدیک کرده و به عبارتی پایگاهی برای ارتباط خالق و مخلوق است.

وی، مسجدالحرام را نمونه خوبی از مسجد آرمانی برشمرد که هیچ ‌گاه خالی از عبادت کننده نیست.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه اظهار داشت: باید این امر تا زمانی که در این مکان صدای امام زمان(عج) برای نجات بشری شنیده و قیام ایشان علیه ظلم و کفر انجام شود، ادامه ‌یابد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که رسالت مسجدی‌ها دو چندان شده است باید سطح هنر، هنرمندان مسجدی را با برنامه‌ریزی و در اختیار گذاشتن امکانات هنری و فرهنگی ارتقاء دهیم تا آنان بتوانند خلاهای روحی و معنوی فرهنگی جامعه را پر کنند و اجازه ندهند هنر غیر متعهد جای خود را در جامعه باز کرده و انحطاط اجتماعی ایجاد شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ادامه داد: گاهی ساخت یک تئاتر، فیلم کوتاه، شعر و داستان و غیره می‌تواند چنان تاثیرگذار باشد که تحول و دگرگونی عمیق در مخاطب ایجاد کند به‌ عبارتی تاثیر آن ممکن است بیشتر از یک منبر باشد.

وی با اشاره به نمونه این هنر از سریال یوسف پیامبر نام برد و گفت: این کار هنری، تحولات زیادی در افکار عمومی جامعه  ایجاد کرد و هم‌اکنون در کشورهای مختلف در حال نمایش است.

ارباب‌سلیمانی گفت: اگر بتوانیم از هنر برای ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های دینی استفاده کنیم، مسیر را درست رفته‌ایم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 60 هزار مسجد در کشور وجود دارد که تنها 14 هزار کانون فرهنگی و هنری در آنها مستقر است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم این رقم به 22 هزار کانون افزایش یابد.

ارباب‌سلیمانی خطاب به اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: هم‌اکنون رسالت بزرگی بر دوش اهالی مسجد اعم از نمازگزار، هیات امناء، امام جماعت و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و آنان باید با برنامه‌ریزی و فعالیت در عرصه‌های مختلف، تلاش کنند تا فضای مسجد برای حضور نسل جوان مهیا شود.

وی با بیان اینکه هنر متعهد هنری است که از آموزه‌های قرآن و معارف اهل‌بیت سرچشمه گرفته باشد، اظهار داشت: نخستین گام برای رسیدن به هنر متعهد این بوده که هنرمندان متعهد ما با قرآن، مکتب و معارف اهل‌بیت انس گیرند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به همین دلیل در دوره‌های آموزشی و مهارتی از افرادی دعوت می‌شود که در یک یا چند زمینه هنری مسیر کمال را طی کرده باشند و با آموزش‌های داده شده بتوانند آثار هنری منطبق با قرآن و معارف دینی ارائه دهند.

انتهای پیام/ح30‌/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول