اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اورژانس اجتماعی گچساران:

20 کودک خیابانی در گچساران شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران با تأکید بر لزوم ساماندهی کودکان خیابانی گفت: تاکنون 20 کودک خیابانی و کار در گچساران شناسایی شده‌ است.

20 کودک خیابانی در گچساران شناسایی شدند

عزیزالله دیلمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تیم تخصصی اورژانس شامل مددکار اجتماعی و روانشناس، کودکان کار و خیابانی شهر که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند و همچنین وضعیت شغلی‌شان مناسب نیست را شناسایی و به مشکلات آنها رسیدگی می‌کنند.

وی یادآور شد: بدسرپرست بودن کودکان، امرار معاش و گذران اوقات فراغت از دلایل کار کودکان است.

دیلمی افزود: خانواده این کودکان از نظر سطح درآمدی فقیر و نابسامان بوده و اغلب به دلیل بیکار بودن سرپرست خانوار، کودکان این وظیفه را به دوش می‌‌کشند.

ساماندهی کودکان کار و خیابانی در دستور کار بهزیستی است

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران با بیان اینکه کودکان عامل حفظ و بقای جامعه هستند و میزان رشد و پیشرفت جامعه بستگی به تربیت صحیح آنان دارد، ابراز داشت: بهزیستی برنامه هدفمندی برای شناسایی و رسیدگی به مشکلات کودکان کار و خیابانی گچساران دارد.

دیلمی با اشاره به اینکه تاکنون 20 کودک کار و خیابانی شهر توسط اورژانس شناسایی شده، افزود: طی جلسه‌ای خانواده‌های این 20 نفر دعوت شده‌اند.

وی اذعان داشت: به این خانواده‌ها آگاهی لازم در زمینه بهداشت روحی و روانی و خطراتی که این کودکان را در این مسیر تهدید می‌کند، داده شده است.

دیلمی شناسایی تمام کودکان کار و خیابانی شهر را از برنامه‌های در دست اقدام بهزیستی گچساران عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهی این کودکان با همکاری دستگاه‌های متولی در دستور کار قرار دارد.

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران ساماندهی کودکان کار و خیابانی را ضروری دانست و بر توجه هر چه بیشتر خانواده‌ها به مسائل تربیتی کودکان تأکید کرد.

دیلمی با تشریح اهداف بهزیستی گچساران در حمایت از این کودکان یادآور شد: هدف ما این است که در قالب برنامه‌ای کودکان کار و خیابانی را از انواع آسیب‌های اجتماعی باز داریم.

وی ارتقای شغلی آنها و یاددهی مهارت‌ها و آموزش‌های لازم و مورد علاقه را از دیگر برنامه‌های بهزیستی گچساران در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابانی گچساران عنوان کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول