اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری جشنواره نشریه‌نگاری کانون پرورش فکری

کودکان و نوجوانان در سجایای رضوی قلم می‌زنند

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: سومین جشنواره سراسری نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی ویژه دانش‌آموزان کشور در کانون پرورش فکری استان برگزار می‌شود.

کودکان و نوجوانان در سجایای رضوی قلم می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی حق‌پرست بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسترسازی مناسب به منظور تحکیم اصول و مبانی دینی در بین کودکان و نوجوانان، توسعه، ترویج و تعمیق شناخت ابعاد مختلف زندگی امام رضا (ع)، برادر بزرگوار و خواهر گرامی ایشان در بین کودکان و نوجوانان و تقویت نگرش دینی کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از معارف رضوی مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره ویژه مخاطبان 10 تا 17 سال است و موضوعات آن شامل معرفی شخصیت امام رضا (ع) از تولد تا شهادت، سیره عملی امام رضا (ع) و تأثیر آن در رفتار و زندگی مردم، نقش احمدبن موسی (ع) در امامت امام رضا (ع) به عنوان امین ولایت، معرفی آداب و رسوم منطقه در زمینه استقبال و بدرقه زائر و خاطرات نخستین زیارت است.

بنا به گفته وی، داوران جشنواره از استان‌های آذربایجان غربی، خراسان و تهران انتخاب شده‌اند.

حق‌پرست تصریح کرد: آثار برگزیده 29 شهریور‌ماه جاری مورد تجلیل قرار گرفته و همزمان نمایشگاهی از این آثار در حرم حضرت احمدبن موسی (ع) در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در جشنواره فارس استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، مازندران، آذربایجان‌غربی، خوزستان، خراسان‌رضوی و قم حضور می‌یابند.

بنا به گفته حق‌پرست، تاکنون و بنابر آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، استان فارس با 293 اثر نخستین مقام، تهران با 127 اثر رتبه دوم و خراسان‌رضوی با 126 اثر رتبه سوم را در تعداد آثار دارا هستند.

وی در ادامه این نشست به ذکر مواردی درباره کانون پرورش فکری فارس پرداخت و تصریح کرد: 51 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این استان وجود دارد که از این تعداد 37 مرکز ثابت، هشت مرکز سیار و شش مرکز به صورت پستی در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، با افتتاح چهار مرکز در شهرهای داراب، رستم، جهرم و بیرم لارستان در ماه‌های آتی تعداد مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سطح این استان به 55 کانون می‌رسد.

حق‌پرست گفت: 120 هزار کودک و نوجوان در فعالیت‌های تابستانی سال جاری کانون پرورش فکری ثبت‌نام کردند که برابر با 390 هزار نفر ساعت است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از نظر تعداد مراکز روستایی در سطح کشور اول است و از لحاظ تعداد زبان‌آموزان کانون زبان ایران که زیرمجموعه کانون پرورش فکری هستند با 37 هزار و 500 زبان‌آموز بعد از تهران در مقام دوم قرار دارد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول