اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آموزش مفاهیم فرهنگ شهروندی

40 هزار پیک دانش‌آموزی ماهانه مهمان خانه کودکان اصفهانی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان از انتشار مجموعه‌ای از پیک‌های دانش‌آموزی با هدف آموزش مفاهیم گوناگون شهروندی به کودکان اصفهانی خبر داد و گفت: 40 هزار پیک دانش‌آموزی ماهانه مهمان خانه کودکان اصفهانی می‌شود.

40 هزار پیک دانش‌آموزی ماهانه مهمان خانه کودکان اصفهانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی کمیته فرهنگ شهروندی، مهدی بقایی با بیان اینکه مجموعه‌ای از پیک‌های دانش‌آموزی با هدف آموزش مفاهیم گوناگون شهروندی به کودکان اصفهانی از سوی کمیته فرهنگ شهروندی منتشر می‌شود، اظهار کرد: تاکنون سه شماره از این مجموعه به چاپ رسیده و شماره چهارم نیز در نیمه دوم شهریورماه مهمان خانه کودکان اصفهانی می‌شود.

وی افزود: «بهشت اصفهان» با موضوع حفظ و توسعه فضای سبز، «شهر زیبا، شهر زشت» با موضوع پرداخت به موقع عوارض و «عمو آتش‌نشان» با موضوع ایمنی و آتش‌نشانی از مجموعه آثاری برشمرد که طی ماه‌های گذشته با تیراژ 40 هزار نسخه منتشر و در میان کودکان شهر اصفهان توزیع شده است.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مخاطب محوری آموزش‌های شهروندی، کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند، اضافه کرد: چنانچه این قشر به کمک تعالیم جذاب و اثربخش، به نحو مطلوبی با قوانین و ضوابط شهروندی آشنا شوند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم در آینده نزدیک جوامع شهری ما به میزان کم‌تری با مشکلات و معضلات مختلف مواجه شود.

وی با بیان اینکه مجمو‌عه‌ای از گروه‌های هنری و نویسندگان عرصه کودک و نوجوان در تولید و انتشار پیک‌های شهروندی مشارکت می‌کنند، تصریح کرد: در این آثار از تمامی قالب‌های مفرح آموزشی از جمله شعر، داستان، چیستان، مسابقه، نقاشی و تصویرسازی استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط میان مجموعه‌های آموزشی و مخاطبان، ارتباطی دوسویه و متقابل باشد، یادآور شد: کودکان اصفهانی پس از دریافت تولیدات آموزشی، نظرات خود را به شیوه‌های مختلفی اعم از پایگاه اجتماعی «پاتوق سفیران» به آدرس www.patoghesafiran.com که یک فضای بزرگ مجازی جهت تعاملات شهروندی به شمار می‌رود و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته فرهنگ شهروندی به آدرس www.shahrvandi.net و سامانه پیام کوتاه این دبیرخانه به شماره 30008313 به گوش کارشناسان مربوطه می‌رسانند.

بقایی با اشاره به اینکه براساس سند هم‌افزایی امضا شده میان کلان‌شهرهای کشور، محصولات شهروندی تولید شده در شهرها و مراکز استان‌ها، در میان یکدیگر مبادله می‌شود، گفت: در این راستا مجموعه پیک‌های شهروندی در اختیار سایر شهرهای کشور قرار می‌گیرد تا شهرداری‌های دیگر نیز به چاپ و توزیع آن در میان کودکان شهر خود بپردازند.

به گزارش فارس، کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تاکنون حدود150 جلد کتاب آموزش را با موضوعات و مضامین مختلف شهروندی تألیف و منتشر کرده است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول