اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

تأمین شیر برای کودکان زیر 7 سال به مدت 6 ماه

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مدت شش ماه تامین شیر کودکان زیر 7 سال نیز که از مهر ماه آغاز می‌شود، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

تأمین شیر برای کودکان زیر 7 سال به مدت 6  ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح در جلسه دیدار مدیران و مسئولان تعاون استان با نماینده محترم ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور 25 درصد است که از این میزان تنها 8 درصد آن تحقق یافته که این نشان از وجود پاره‌ای مسائل و مشکلات اساسی بر سر راه توسعه این بخش حیاتی در کشور دارد.

وی تصریح کرد: در موازین دینی و اسلامی به امر اتحاد و تعاون بسیار سفارش شده و توصیه موکد اسلام انجام تمام امور جامعه با اتحاد، همدلی، همیاری و تعاون است.

فاتح افزود: با این وجود مفهوم تعاون آن طور که باید و شاید در کشور ما نهادینه نشده و به نظر می‌رسد سایر کشورها در امر تعاون موفق‌تر از ما عمل کرده‌اند از این رو جا دارد تا اهتمام ویژه‌ای به این مقوله صورت پذیرد و تعاون جایگاه واقعی خود را در عصر حاضر بازیابد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت تعاون در استان پرداخت و ابراز داشت: در حال حاضر حدود چهار هزار و 967 تعاونی فعال در استان وجود دارد که این تعداد 66 درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است.

فاتح در ادامه به حضور فعال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در امر امدادرسانی و کمک به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر آذربایجان اشاره کرد و اذعان داشت: این اداره کل اقدام به پرداخت 10 میلیون ریال برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی زلزله‌زده کرده است.

وی افزود : مدت شش ماه تامین شیر کودکان زیر 7 سال نیز که از مهر ماه آغاز می‌شود، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

فاتح گفت: با توجه به نیاز ضروری و فوری مردم زلزله‌زده به سرویس‌های بهداشتی و حمام، با موافقت وزارتخانه تعداد 67 کانکس سرویس بهداشتی و حمام تقدیم زلزله‌دیدگان عزیز شده است.

وی یکی از عمده‌ترین عملکرد دولت نهم و دهم را مسکن مهر و سهام عدالت و شرکت تعاونی کشاورزی مهر عنوان کرد.

فاتح خاطرنشان کرد: کل تعاونی‌های استان حسب فعالیت و گزارش آنها به ترتیب تولیدی و خدماتی 67 درصد، توزیعی 30.17 درصد، چند منظوره 2.5 و نوع جدید 33 درصد هستند.

وی تصریح کرد: تشکیل تعاونی‌های سهام عدالت از سال 89 آغاز و هم‌اکنون در 19 تعاونی در 19 شهرستان در 13 مرحله ثبت‌نام اقدام شده است که با ثبت‌نام از 97.7 درصد از واجدان شرایط تعداد 2 میلیون و 513 هزار و سیصد ثبت‌نام به عمل آمده است که از میزان سود پرداختی مبلغ 63 میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول