اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

امام خامنه‌ای امروز مصداق اکمل بسیجی ناب هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: امروز مصداق تمام و کمال بسیجی ناب و اسلام ناب، حضرت امام خامنه‌ای هستند.

امام خامنه‌ای امروز مصداق اکمل بسیجی ناب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری ظهر امروز در مراسم معارفه فرمانده جدید حوزه بسیج مساجد و محلات سپاه شاهرود که با حضور فرماندهان و شورای پایگاه‏های مقاومت بسیج و ... برگزار شد، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری «بزرگ‏ترین وظیفه ملت ایران این است که درس‏های امام بزرگوار را مرور کنند».

وی افزود: امام امت در آخرین پیام خود به بسیجیان از آنها خواستند تا چارچوب اسلام ناب را برای هم تشریح و تبیین و زمینه حکومت جهانی اسلام را فراهم کنند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: با وقوع انقلاب اسلامی دو تحول عظیم در جهان در روند حرکت‌های جهانی تاثیرگذار بود که یکی از این تحولات بیداری ملت‌های مستضعف و مسلمان جهان یکی پس از دیگری است که متوجه هویت، مبانی و ارزش‌های خود شدند.

مطهری افزود: جریان دوم روند نزول، شکست و ذلت استکبار جهانی است که کار به جایی رسیده که کسی به حرف آنها گوش نمی‌دهد، کشورهایی که قبل از انقلاب داعیه‌دار حکومت در جهان بودند با پیروزی انقلاب و پیشرفت انقلاب در حال دست و پا زدن در بحران‌های مختلف جهانی هستند و دوران افول و نابودی خود را طی می‌کنند.

وی گفت: این تحولات کار را به جایی رساند که به قول حضرت آقا پیچ تاریخی اتفاق افتاد و اگر همیشه استکبار، زور، طاغوت و ظلم برتری داشت برعکس شد و همان ملت‏های مظلوم و مورد ستم تعیین‌کننده معادلات جهانی شدند و دیگر آنها تعیین‌کننده نیستند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود افزود: این چنین شد که پیچ تاریخی باعث برتری و زنده شدن اسلام ناب محمدی(ص) در جهان شد.

مطهری گفت: حال دیگر به فرموده مقام معظم رهبری امروز جهان در حال ساختارسازی جدیدی است و این بدان معنی است که ما مرحله پیچ تاریخی را نیز عبور کرده‌ایم و ساختار جدیدی در جهان ایجاد شده که ما می‌توانیم بر آن تاثیرگذار و در تشکیل آن سهم عمده‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما به تشریح مراحل حکومت جهانی اسلام که امام در سخنان خود بیان کرده‌اند پرداختیم و فهمیدیم ما به مرحله ایجاد حکومت اسلام رسیده‌ایم؛ اما ما بسیجیان چقدر اسلام ناب را می‌شناسیم و در چارچوب آن حرکت می‌کنیم تا حکومت جهانی اسلام را در سراسر جهان بگسترانیم و تاثیر مهم خود را بر معادلات جهانی بگذاریم.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: باید با شش گزینه خود را امتحان کنیم و آنها این است که سطح آشنایی ما با مبانی اسلام ناب چقدر است؟ چقدر با مبانی اسلام ناب انس داریم؟ اندازه تاثیر مبانی اسلام ناب در زندگی ما چقدر است؟ چقدر تلاش داریم مبانی اسلام ناب را در زندگی دیگران ترویج و تاثیر دهیم؟ چقدر توان و مهارت و دانش دفاع از اسلام ناب داریم؟ و چقدر به صورت عملیاتی قدرت دفاع از اسلام ناب را داریم.

مطهری با تاکید بر این شش موضوع افزود: با توجه به این شش سئوال می‌شود فهمید چقدر یک بسیجی تاثیرگذار بر روند تحولات عظیم جهانی خواهد بود و نقش خود را به درستی ایفا خواهد کرد یا خیر.

وی گفت: در یک کلام می‏توان بیان کرد که نظام شجره طیبه صالحین برای همین ایجاد آمادگی و پاسخ به شش سئوال مطرح شده و ایجاد آشنایی، توانمندی و انگیزه برای وارد شدن در اسلام ناب است.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول