اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان:

سبک‌های سنتی‌سازی ساختمان به سمت صنعتی‌سازی پیش رود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: از سیاست‌های کلان نظام مهندسی این است که از سبک‌های سنتی‌سازی به سمت صنعتی‌سازی پیش رفته و از مصالح سبک با مقاومت بالا در ساختمان‌ها استفاده شود.

سبک‌های سنتی‌سازی ساختمان به سمت صنعتی‌سازی پیش رود

مصطفی بهبهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با برگزاری نمایشگاه مقاوم‌سازی و سبک‌سازی مصالح ساختمانی اظهار کرد: نمایشگاه مقاوم‌سازی و سبک‌سازی مصالح ساختمانی از 15 شهریور آغاز و اشخاصی که در مورد مصالح و تکنولوژی‌های جدید ساختمان فعالیت می‌کنند، در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مقایسه با گذشته، کیفیت مصالح بهتر شده اما هنوز با کشورهای پیشرفته فاصله داریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در مورد استانداردسازی مصالح ساختمانی تصریح کرد: برخی از مصالح ساختمانی استاندارد اجباری شده‌اند و همه باید از آنها استفاده کنند، در حال حاضر یکی از مشکلات موجود، وجود مصالح غیر استاندارد و با قیمت پایین در بازار است که عده‌ای افراد سودجو از این نوع مصالح استفاده می‌کنند.

وی درباره برطرف کردن این مشکل تاکید کرد: مراجع ذی‌ربط باید برخورد مناسبی برای جلوگیری از این وضعیت داشته و مصالح استاندارد با حجم کافی در بازار عرضه شود تا همگان بتوانند از مصالح استاندارد استفاده کنند.

بهبهانی گفت: میلگرد در مقاوم‌سازی و بالا بردن کیفیت ساخت ‌و ‌ساز بسیار تاثیرگذار است و با بالا رفتن قیمت میلگرد، این نگرانی وجود دارد که مردم به سمت خلاف‌سازی رفته و یا اینکه از میلگرد کافی در ساختمان استفاده نکنند، که این عامل سبب بروز مشکلاتی در آینده می‌شود.

وی در زمینه استفاده از آسانسور در ساختمان‌ها اضافه کرد: ایمنی آسانسور در ساختمان بسیار مهم است و توسط شرکت‌های خاصی که از اداره استاندارد مجوز دارند تولید و نصب می‌شود، شرکت‌هایی که با عنوان بازرسی، آسانسورها را تایید می‌کنند و ساز و کارهای تعریف شده می‌تواند تضمین‌ کننده ایمنی آسانسورها باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در مورد دلایل برگزاری این نمایشگاه گفت: تولید کنندگان انواع مصالح جدید و مصالحی که در ساختمان مصرف می‌شود در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و سازندگان نیز با حضور در این نمایشگاه از مصالح جدید، کیفیت، قیمت و مشخصات محصولات آگاه می‌شوند.

وی ادامه داد: از سیاست‌های کلان نظام مهندسی این است که از سبک‌های سنتی‌سازی به سمت صنعتی‌سازی پیش رفته و از مصالح سبک با مقاومت بالا در ساختمان‌ها استفاده شود، که استفاده از این مصالح سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های تمام شده و افزایش مقاومت در برابر زلزله است.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول