اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو علی‌البدل انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی:

استقرار دبیرخانه فناوری‌های نوین در مشهد در افزایش صنعتی‌سازی مؤثر است

خبرگزاری فارس: عضو علی‌البدل انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی گفت: استقرار دبیرخانه دائمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در مشهد در روند رو به رشد صنعتی‌سازی مؤثر است.

استقرار دبیرخانه فناوری‌های نوین در مشهد در افزایش صنعتی‌سازی مؤثر است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی علیپور عصر امروز در حاشیه همایش بین‌المللی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه به استفاده از مصالح استاندارد و ساخت و سازهای ایمن و نیز به منظور بالا بردن سرعت ساخت مسکن، سنتی‌سازی دیگر جایی در فرآیند ساخت و ساز کشور ندارد و  به ناچار باید فناوری‌های نوین را وارد عرصه ساخت و ساز کشور کرد.
مجری و مدیر بخش ساختمان‌های شرکت برق با اشاره به آسیب پذیر بودن ساختمان‌های سنتی ساز ادامه داد: ساخت و سازهای انجام گرفته به شیوه سنتی به سبب حجم نامناسب، وزن سنگین، مصالح بی کیفیت و غیراستاندارد و همچنین سازندگان غیرفنی و غیرحرفه‌ای در برابر حوادث و بلایای طبیعی به شدت آسیب پذیرند که در صورت بکارگیری فناوری‌های نوین بسیاری از این نقیصه‌ها قابل حل است.
علیپور ضمن تاکید بر این مطلب که استفاده از فناوری‌های نوین عمر مفید ساختمان‌ها را بالاتر می‌برد اظهار داشت: استفاده از فناوری‌های نوین نه تنها در بحث ایمنی ساخت و سازها مؤثر است بلکه بکارگیری فناوری های جدید و سبک در بالا بردن عمر مفید ساختمان‌ها نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.
عضو انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی عمر مفید ساختمان‌ها را در دو منظر بررسی کرده و گفت: عمر مفید یک ساختمان از دو نظر شکل و ظاهر و از نظر مصالح به کار رفته در آن با توجه به در نظر گرفتن عامل زمان اندازه گیری و بررسی می‌شود.
وی در همین رابطه ادامه داد: عمر مفید ساختمان‌ها از نظر شکل و ظاهر به بررسی شکل ظاهری ساختمان پس از مدت زمان معینی از زمان ساخت آن می پردازد و عمر مفید از منظر مصالح با نظر به آیین نامه‌هایی که ساختمان در زمان احداث با توجه به آن‌ها ساخته شده است بررسی می‌شود.
علیپور در ارتباط با عمر مفید ساختمان‌های مشهد اظهار داشت: عمر مفید ساختمان‌های مشهد به طور میانگین در حدود 30 الی 50 سال می‌باشد که با توجه به میزان ساخت و سازهای انجام شده در این شهر می‌توان گفت که ساختمان‌های مشهد از عمد مفید بالایی برخوردار نیستند.
عضو انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی حمایت و پشتیبانی دولت را در سرعت دادن به روند صنعتی‌سازی کشور بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد و امکانات موجود برای استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، نبود حمایت و پشتیبانی دولت و همچنین نبود تبلیغات و اطلاع رسانی کافی در زمینه معرفی فناوری‌های جدید سبب روند کند و نامناسب صنعتی سازی ساخت و سازها در کشور شده است.
وی ادامه داد: استقرار دبیرخانه دائمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در استان خراسان و همچنین برگزاری همایش‌های فناوری‌های نوین در همین راستا می‌تواند در برون رفت از سنتی سازی و ساخت و سازهای غیراصولی توسط افراد غیرفنی و غیرمتخصص در جامعه اثر گذار باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول