اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان:

25درصد واحدهای صنعتی کردستان راکد هستند / تشکیل کمیته فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: 25 درصد از واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌های صنعتی استان راکد و نیمه فعالند.

25درصد واحدهای صنعتی کردستان راکد هستند / تشکیل کمیته فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بابک معروفی شنبه‌‌شب در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: تعداد واحدهای راکد و نیمه فعال در مرکز استان بیشتر از دیگر شهرستان‌های استان است و به منظور ساماندهی آنها برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

به گفته وی برخی از این واحدها به دلیل بدهکاری صاحبان آنها به بانک‌ها و تعدادی نیز با وجودی که با عنوان واحد صنعتی مطرح هستند، اما در حد یک زمین باقی مانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 شهرک از 20 شهرک صنعتی مصوب فعال و به مرحله بهره‌برداری رسیده است که 75 درصد واحدهای صنعتی موجود در آنها کاملا فعال و 25 درصد راکد و نیمه فعال هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: در زمینه توسعه صنعت آنچنان که درخور و شایسته مردم استان کردستان باشد، عمل نکرده‌ایم اما توسعه این بخش به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های استان با جدیت دنبال می‌شود.

به گفته معروفی، با توجه به تحریم‌های اقتصادی که از سوی دشمنان روز به روز بر کشور بیشتر می‌شود تقویت و توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند تهدیدات را به فرصت‌ برای کشور تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها تهدیدی برای واحدهای صنعتی بزرگ و فرصتی برای ساماندهی و تقویت شهرک‌های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: تحریم‌ها علاوه بر اینکه یک تهدید برای کشور به شمار می‌آید، فرصت خوبی هم برای ساماندهی و بازسازی صنایع کوچک خواهد بود.

به گفته معروفی ساماندهی و توسعه صنایع کوچک با توجه به نیاز و ظرفیت استان‌ها می‌تواند پشتوانه خوبی برای صنایع بزرگ در سطح کشور باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر مصوبات سفر هیئت دولت به استان در بخش شهرک‌های صنعتی در بحث مطالعات بود که با اختصاص بودجه آن، شرکت شهرک‌های صنعتی تعهدات خود را صد درصد عملیاتی کرده است.

وی منع قانونی را یکی از دلایل عدم تحقق احداث شهرک مشترک با عراق در مرز باشماق خواند و گفت: این مانع با تغییر نام شهرک مشترک به شهرک مرزی برطرف شد و اکنون بر اساس برنامه‌ریزی‌ در آینده نزدیک این شهرک در زمینی به مساحت 50 تا 60 هکتار احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار کرد: ایجاد خوشه‌های مصالح ساختمانی، توت‌‌فرنگی و صنایع لبنی در سطح استان از مصوبات سفر هیئت دولت به استان بود که تاکنون یک خوشه آن ایجاد شده است.

معروفی خاطرنشان کرد: به منظور تحقق ایجاد دو خوشه دیگر نیز چند بار در کمیته راهبردی استان مطرح شده و معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان نیز در این زمینه قول‌‌های مساعدی داده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد این خوشه‌ها نیز با تغییراتی در عنوانشان که بر اساس ظرفیت و مزیت‌های استان انجام شده است، در آینده نزدیک ایجاد و زمینه توسعه استان را فراهم کند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، تنها 30 تا 40 درصد از کسانی که در شهرک‌های صنعتی مستقرند دارای تفکر فنی و صنعتی هستند و افرادی در سنوات گذشته در این شهرک‌ها تنها با هدف سرمایه‌گذاری زمین را تملک کرده‌اند.

وی از تشکیل کمیته فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان خبر داد و گفت: بعد از رایزنی‌های صورت گرفته با دادگستری نیز شعبه اختصاصی بررسی و حل مسائل بخش صنعت ایجاد شده و در طول یک‌ماهه گذشته 12 پرونده در این شعبه بررسی و رأی لازمه صادر شد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، واحدهای راکد و بلااستفاده کاملا شناسایی و در آینده نزدیک ساماندهی و تعیین تکلیف می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی استان در حال حاضر بیش از 10 میلیارد تومان به شرکت شهرک‌های صنعتی استان بدهکار هستند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول