اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی صورت می‌گیرد

احداث مجتمع فرآوری گیاهان دارویی در فارس

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری گیاهان دارویی کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به زودی در استان فارس احداث می‌شود.

احداث مجتمع فرآوری گیاهان دارویی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، در نشست بررسی ابعاد و فرآیند احداث مجتمع فرآوری گیاهان دارویی امام حسن مجتبی(ع)، استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی در این استان، اظهار داشت: بخش کشاورزی استان فارس هیچ‌گونه محدودیتی برای تامین محصولات کشاورزی و مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه ندارد و قادر است با تغییر الگوی کشت و با زمان‌بندی مناسب، تمام نیاز این مجتمع تولیدی را تامین کند.

وی با اشاره به تفاوت قابل توجه قیمت گیاهان دارویی با سایر محصولات زراعی و باغی، افزود: برای انجام مراحل نهایی احداث این کارخانه، سرمایه‌گذاران طرح باید ضمن اعلام میزان و کیفیت گیاهان دارویی مورد نیازشان به سازمان جهاد کشاورزی، موضوع بازاریابی و فراهم‌کردن شرایط صدور محصولات تولیدی را بررسی کنند.

استاندار فارس به فعال‌سازی صنایع جانبی مرتبط با این کارخانه اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی صنعت در این استان می‌تواند بخشی از فعالیت‌های فرآوری در این مجتمع را بر عهده گرفته و در این طرح صنعتی مشارکت کند.

نماینده سرمایه‌گذاران کارخانه فرآوری گیاهان دارویی نیز در این جلسه با اشاره به این‌که یکی از اهداف احداث این کارخانه، صدور محصولات آن به خارج از کشور است، گفت: 30 هکتار زمین برای احداث این مجتمع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در نظر گرفته شده است و در آینده‌ای بسیار نزدیک کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود.

وی احداث انبارهای نگهداری گیاهان دارویی در چند نقطه از استان فارس را از دیگر برنامه‌های این کارخانه اعلام و اضافه کرد: با تعامل و همکاری بی‌نظیری که میان مدیران این استان با سرمایه‌گذاران این کارخانه وجود دارد، تا پایان سال محصولات تولیدی این مجتمع وارد بازار مصرف ایران و برخی دیگر از کشورها می‌شود.

در این جلسه که با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت استان فارس برگزار شد، نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) به منظور کلنگ‌زنی احداث این کارخانه، تعیین شد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول