اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل:

مصرف مواد مخدر به بهانه شغل سخت و مسن بودن قابل قبول نیست

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل گفت: مصرف مواد مخدر به بهانه سختی کار و یا مسن بودن افراد قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

مصرف مواد مخدر به بهانه شغل سخت و مسن بودن قابل قبول نیست

یوسف خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، ‌اظهار داشت: هر چند ترک کردن مصرف مواد مخدر کار سخت و سنگینی است اما با برنامه و اراده می‌توان زمینه این بحران را به جد از بین برد.

وی تصریح کرد: در این بحث ما در سه حوزه ورود پیدا کردیم که شامل مقابله، درمان و پیشگیری است که در بحث اول مقابله مشکلی حاد وجود ندارد چرا که در حال حاضر اکثر مرزهای کشورمان به ویژه مرزهای شرقی تحت کنترل نیروی انتظامی است تا مواد مخدری وارد کشورمان نشود.

خدادادی خاطر نشان کرد: ما در بخش درمان و همچنین پیشگیری از اعتیاد با مشکلاتی مواجه هستیم که اگر متوازن حرکت نکنیم به یقین دامنه مشکلات و سختی کار نیز افزون‌تر می‌شود.

این مسئول ورود دادگستری و نیروی انتظامی را به این حوزه ضروری توصیف کرد و ادامه داد: ما همان‌گونه که در بخش مقابله جدی و فعال وارد شدیم باید در بخش درمان و پیشگیری نیز با تمام توان و قوا وارد این کار شویم.

وی یکی از ابعاد پیشگیری و درمان را بحث افزایش و تقویت توانمندی‌ها و هم‌افزایی‌ها و در نظر گرفتن عنصر پیشگیری به عنوان مؤثرترین و کم هزینه‌ترین راه مقابله با مواد مخدر است که در ستاد پیشگیری نیز این موضوع در اولویت قرار گرفته است.

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل به علل و گرایش مصرف مواد مخدر براساس ارزیابی پرونده‌های ارجاعی به ستاد پیشگیری و همچنین دادگستری اشاره کرد و گفت: یکی از این عوامل که اغلب افراد گرفتار شده به آن اذعان می‌کنند دوست ناباب و رفیق ناشایست است که سبب می‌شود جوان و نوجوان ما به بحث مواد مخدر گرایش پیدا کند.

خدادادی در ادامه بیان کرد: علاوه بر مراکز بهزیستی دانشگاه علوم پزشکی بیش از 40 مرکز مراقبت و مداوای معتادان را راه‌اندازی کرده است و در سطح استان سه کمپ نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: افراد در این کمپ‌ها باید مدت زمان اقامت و بستری را برای مداوای کامل رعایت کنند تا گرفتاری و مشکلات عدیده‌ای در این بخش به وجود نیاید.

خدادادی در ادامه اظهار داشت: در کنار دوستان ناباب و بی‌توجهی خانواده‌ها در امر نظارت و کنترل رفت و آمد فرزندان، مصرف مواد مخدر به بهانه مسن بودن و یا کار سخت انجام دادن نیز خود زمینه اعتیاد است.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها نقش اساسی و بنیادین در بحث پیشگیری از اعتیاد عهده‌دار هستند و والدین باید مراقب رفت و آمد فرزندان و حضور آنها در عرصه‌های مختلف باشند و در کنار آن زمینه‌های گرایش به سوء مصرف مواد مخدر نیز بایستی از بین برود.

خدادادی خاطر نشان کرد: فقر عاطفی، محیط کار و فرهنگ غلط گرایش به مصرف مواد مخدر به دلیل سختی کار و همچنین بی‌توجهی به مصرف تفننی مواد مخدر از خطرات و آسیب‌هایی است که غافل شدن از آن فرزندان ما را در دام اعتیاد قرار می‌دهد.

وی نداشتن حمایت عاطفی، اختلاف والدین و تبلیغات گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای را در مصرف مواد مخدر صنعتی از دیگر آسیب‌ها و خطرات در این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: در حالی که شیشه به شدت اعتیادآور بوده و به سرعت نیز اسباب مرگ انسان‌ها را فراهم می‌آورد از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به گونه‌ای تبلیغ و القا می‌شود که مصرف این مواد مخدر هیچ ضرر و زیانی به همراه ندارد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول