اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان:

5 هزار قطعه طیور در ریگان واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: 5 هزار قطعه طیور روستائی این شهرستان علیه بیماری نیوکاسل و آنفلوآنزا در مناطق پر خطر توسط شبکه دامپزشکی ریگان به صورت رایگان واکسینه شدند.

5 هزار قطعه طیور در ریگان واکسینه شدند

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای کنترل و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور انجام واکسیناسیون و رعایت اصول مدیریت بهداشتی است.

وی با بیان اینکه این محور در خصوص طیور روستایی نیز قابل اهمیت است، افزود: از آنجایی که بیماری‌های ویروسی شامل نیوکاسل، آنفلوانزا، گامبورو و برونشیت تهدیدی جدی برای طیور تلقی می‌شود انجام واکسیناسیون به موقع قابل اهمیت است و واکسن‌های مورد لزوم باید با نظر دامپزشک و در بازه‌های زمانی مورد نظر استفاده شوند.

جعفری بیان داشت: طی سال گذشته تاکنون 5 هزار قطعه طیور روستایی این شهرستان علیه بیماری نیوکاسل و آنفلونزا در مناطق پر خطر توسط شبکه دامپزشکی ریگان به صورت رایگان واکسینه شدند

و راهنمایی‌های لازم به مردم در خصوص انجام هماهنگی لازم با مرکز مایه‌کوبی بخش خصوصی برای واکسینه کردن طیور انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان خاطر نشان کرد: همچنین بیماری‌های باکتریایی مانند کولی‌باسیلوز، عفونت کیسه زرده، مایکوپلاسموز، سالمونلوز و...  تهدیدی جدی برای طیور تلقی می‌شوند که انجام اصول مدیریت بهداشتی شامل تمیز کردن جایگاه نگهداری طیور، انجام اصول بیوسکیوریتی و ضدعفونی به‌موقع جایگاه، رعایت اصول قرنطینه‌ای و ممانعت از ورود و تماس افراد متفرقه و دام‌های دیگر با طیور از جمله این اقدامات بهداشتی است.

جعفری افزود: همچنین بیماری‌های انگلی مهمی در طیور شامل تریکوموناس، هیستوموناس، آسکاریس، رایتینا، سینگاموس‌ها و ... است که استفاده از داروهای ضد انگل خوراکی قابل اهمیت است.

وی از دامداران خواست نسبت به خشک و تمیز بودن جایگاه برای جلوگیری از عفونت‌های قارچی اقدام کنند و افزود: در شهرستان ریگان 80 هزار قطعه طیور روستائی نگهداری می‌شود که رعایت اقدامات بهداشتی در مورد این طیور الزامی است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول