اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی نرماشیر خبر داد

جلوگیری از فعالیت تانکرهای حمل شیر فاقد مجوز

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: این شبکه به صورت مستمر بر روند فعالیت‌های تانکرهای حمل شیر نظارت دارد و با تانکرهای فاقد مجوزهای لازم برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

جلوگیری از فعالیت تانکرهای حمل شیر فاقد مجوز

عباس سرحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: شیر یک ماده غذایی طبیعی و کامل برای انسان است که ارزش غذایی بالایی دارد.

وی افزود: با توجه به فسادپذیری بالای شیر در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی، این فرآورده نه تنها کمبودهای غذایی بدن را جبران نمی‌کند، بلکه ممکن است سبب ایجاد عفونت، مسمومیت‌های غذایی، اختلالات گوارشی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و خسارات و صدمات جبران‌ناپذیری شود.

سرحدی تصریح کرد: براساس قانون، نظارت بر مراحل تولید و جمع‌ِآوری شیر بر عهده شبکه دامپزشکی است که این مهم براساس ضوابط و استانداردهای ابلاغی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: زنجیره تولید و جمع‌آوری شیر تا رسیدن به دست مصرف‌کننده شامل حلقه‌های مختلفی است که رعایت نکات بهداشتی در هر یک از این حلقه‌ها نقش به سزایی در بهداشت شیر دارد.

سرحدی با اشاره به اینکه تانکرهای حمل شیر یکی از حلقه‌های مذکور است، گفت: ضوابط ویژه‌ای برای تضمین کیفیت و سلامت شیر بر آن حکمفرما است.

وی افزود: شبکه دامپزشکی تنها به صاحبان تانکرهایی که شرایط و استانداردهای لازم را داشته باشند، اجازه فعالیت می‌دهد و به صورت مستمر به روند فعالیت‌های آنها نظارت می‌کند.

سرحدی اذعان داشت: با تانکرهای فاقد مجوزهای لازم برخورد قانونی صورت می‌گیرد و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل می‌آید و در صورت نیاز، به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

وی ابراز داشت: شیر یک غذای کامل است و با دارا بودن انواع املاح و بسیاری از ویتامین‌ها یکی از مهم‌ترین منابع تأمین کلسیم است و مصرف آن برای حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها و پوست توصیه می‌شود.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول