اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر خبر داد

عدم مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: حتی یک مورد بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ابهر گزارش نشده است.

عدم مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، امیرعلی کلانتری پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با بیان اینکه شبکه دامپزشکی ابهر موفقیت‌های عمده‌ای را به صورت منطقه‌ای کسب کرده است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر گسترش پوشش واکسیناسیون علیه تب مالت موجب کاهش چشمگیر موارد انسانی ابتلا به تب مالت براساس آمار شبکه بهداشت و درمان شده است.

وی با اشاره به تلاش برای جلوگیری از وقوع و بروز آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: این بیماری در برخی از استان‌ها، صنعت طیور را در آستانه استیصال قرار داد به گونه‌ای که تمام استان‌های همجوار با شهرستان ابهر به موارد شدید بیماری و زیان‌های میلیاردی در این صنعت دچار شدند.

رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر افزود: این در حالی است که با همدلی و یاری دستگاه‌های شهرستانی حتی یک مورد بیماری را نیز در شهرستان گزارش نداشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر چالش جدیدی به نام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مطرح است، گفت: این بیماری به صورت جد بهداشت انسانی را تهدید می‌کند به گونه‌ای که موضوع آن در دستور کار ستادهای مقابله با بحران استان‌ها نیز قرار دارد.

کلانتری افزود: این موضوع و موارد مشابه، سازمان دامپزشکی را بر آن داشته است که نسبت به گسترش خدمات خود در سطح وسیع‌تر و نیز افزایش کیفیت بهداشتی تولید و عرضه مواد خام دامی از جمله گوشت قرمز همت بیشتری به کار گیرد.

وی با بیان اینکه از سال‌های قبل سیاست‌های تشویقی برای مشارکت بخش خصوصی در احداث کشتارگاه‌های صنعتی در استان‌ها اِعمال شده است، گفت: چند سالی است که این کشتارگاه‌ها به نوبت و با همت دولت‌های نهم و دهم افتتاح و به چرخه تولید وارد می‌شوند.

رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر افزود: بر این اساس سازمان دامپزشکی کشور موضوع جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی و انتقال کشتار دام به کشتارگاه‌های صنعتی را در دستور کار قرار داده و این امر در حال اجرا است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول