اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سفته در بانک‌های میاندرود نایاب است

خبرگزاری فارس: به دلیل کم‌توجهی مسئولان، مشتریان بانکی در میاندرود برای خرید سفته به شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند.

سفته در بانک‌های میاندرود نایاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، در ماه‌های اخیر خرید سفته در شهرستان میاندرود با مشکلاتی مواجه است که مراجعه‌های مردم به مرکز استان را به دنبال داشته است.

بر اساس قانون، بانک ملی ایران در هر شهرستان متولی تامین سفته‌های بانکی است اما ظاهرا این مساله در برخی شهرستان‌ها از جمله میاندرود، جدی گرفته نمی‌شود.

اگرچه تامین سفته در مبالغ مختلف کار سختی برای بانک‌ها به شمار نمی‌رود اما ظاهرا عدم تامین این برگه‌ها و بی‌توجهی مسئولان این بانک‌ها به مراجعه‌های مردم موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

درخواست‌های مردم در ماه‌های اخیر برای رسانه‌ای کردن این کم‌کاری مسئولان، گویای این واقعیت است که نه تنها کمبود سفته در شعب این شهرستان یک مساله مقطعی و چندروزه نبوده بلکه وجود این مشکل در مدت چند ماه نشان از کم‌توجهی به خواسته‌های مردم دارد.

سوال اساسی در این مورد این است که آیا نیاز مردم به این برگه‌ها کم شده که خبری از تامین آن در بانک‌ها عامل نیست و یا اینکه بانک‌ها روش جایگزینی برای سفته‌ها در پرونده‌های وام بانکی دارند که تامین آن را متوقف کرده‌اند.

خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با وجود تماس‌های مردمی مبنی بر وجود این مشکل در تحقیقی میدانی به این واقعیت رسیده است که نه تنها در شهرستان میاندرود هیچ سفته‌ای در بانک‌های ملی وجود ندارد بلکه این مشکل در تمامی شعب شهرستان نکا و برخی شعب شهرستان ساری نیز در شکل‌های مختلف مشاهده می‌شود.

ذکر این واقعیت لازم است که بانک‌ها در برخوردهایی کاسب‌کارانه دست به انتخاب‌های منافع‌محور در ارائه خدمات بانکی می‌زنند و این مشکل مشترک بیشتر بانک‌هاست.

وقتی به شلوغی برخی شعب بانکی از جمله بانک ملی و کشاورزی شعبه چهارراه آزادگان در شهرستان میاندرود و گرفتاری چندساعته مردم در انجام امور ساده بانکی نظاره می‌کنیم یا به پاسخ‌ندادن‌های برخی کارمندان بانک‌ها به یک سوال ساده مردم که از روی نیاز به شعب روی آورده‌اند توجه می‌کنیم به همان قول معروف می‌رسیم که بانک‌ها در برخی از موارد، اصل مشتری‌مداری و مردم‌محوری را از یاد برده‌اند.

شاید نیاز باشد مسئولان ارشد این بانک‌ها به غیر از آموزش روش‌های بانکداری و سودمحورانه به آموزش کارمندان خود برای تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع و گره‌گشایی بی‌منت نیز اقدام کنند چراکه برخی اقدامات غیرقانونی بانک‌ها با زیرپا گذاشتن حقوق شهروندی و قانونی مردم به مسائلی بغرنج بدل شده است.

از آنجایی که پیگیری این کاستی‌ها جزو وظایف ذاتی رسانه است درنظر است در آینده به پوشش بیش از پیش این مسائل و معضلات پرداخته شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول