اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

نبود هتل مشکل گردشگری آران و بیدگل است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان از نبود هتل و مهمان‌سرا به عنوان مهم‌ترین مشکل زیرساختی در بخش گردشگری آران و بیدگل نام برد.

نبود هتل مشکل گردشگری آران و بیدگل است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ذاکر اصفهانی در جمع مدیران ادارات شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: آران و بیدگل با 20 جاذبه تاریخی گردشگری، چهار جاذبه طبیعی، شش جاذبه انسان‌ساز در خصوص میراث فرهنگی با مشکل مهم نبود هتل و مهمانسرا روبه‌روست که حل این مشکل در توسعه منطقه نقش بسزایی دارد.

به گفته وی محدودیت کمی و کیفی آب، هجوم شن‌های روان و بیابان‌زدایی، ضعیف بودن شبکه حمل و نقل، کمبود تأسیسات گردشگری و اقامتی از موارد و مشکلات این شهرستان است.

وی رشد شاخص‌های توسعه آران و بیدگل را قابل قبول خواند و افزود: با بررسی وضعیت این شاخص‌ها از سال 1389 تا سال 1390 در این شهرستان شاهد درصد بالای تغییرات در زمینه‌های مختلف هستیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش آموزش تعداد مراکز آموزش عالی و تعداد دانشجو به هزار نفر جمعیت به ترتیب 150 و 42 درصد رشد داشته است.

وی برخورداری تمامی روستاهای آران و بیدگل از گاز و افزایش سرانه ورزشی این شهرستان به 87.5 را از دیگر شاخص‌های توسعه این منطقه ذکر کرد.

ذاکر اصفهانی بیان داشت: در بخش صنعت آران و بیدگل دارای 98 کارگاه، 10 نفر کارکن، هفت شرکت تعاونی فعال با 73 عضو، سه شرکت تعاونی فرش دستباف با 162 عضو است که این خود یکی از شاخص‌های مطرح شده است.

وی گفت: وجود دریاچه نمک در این منطقه با وجود اکسید منیزیم برای فولاد، سیمان و صنایع نسوز مورد استفاده بوده و جزو اقلام نسوز وارداتی محسوب می‌شود و وجود طبیعت بکر کویری، منابع عظیم خورشیدی به عنوان برخی از قابلیت‌های توسعه آران و بیدگل هستند.

به گفته وی، ایجاد و احداث کارخانه اکسید منیزیم از شورابه‌های دریاچه نمک با ایجاد زمینه اشتغال 15 هزار نفر و بدون آلاینده و با اعتبارات نه چندان زیاد از اولویت‌های توسعه‌ای بوده که می‌تواند برای سایر شهرهای همجوار نیز مثمرثمر باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت کارخانجات در آران و بیدگل و وجود 800 واحد تولیدی و 13 هزار نفر مشغول به کار یادآور شد: در حوزه صنعتی انتقال کوره‌پزخانه‌های قدیمی و مشاغل مزاحم به خارج از شهرها یکی از مسائل عمده در این بخش است که باید توسط مسئولان مربوطه پیگیری شود.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول