اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجموعه مکتوب 300 صفحه‏ای

کتاب آثار «ملا عبدالرحیم دماوندی» زیر چاپ می‏رود

خبرگزاری فارس: مسئول امور اجرایی موسسه فرهنگ اسلامی امام رضا (ع) دماوند از چاپ کتاب آثار «ملا عبدالرحیم دماوندی» در مجموعه مکتوب 300 صفحه‏ای خبر داد.

کتاب آثار «ملا عبدالرحیم دماوندی» زیر چاپ می‏رود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد مشهدی‏آقایی عصر امروز در نشستی با حضور امام جمعه دماوند، فرماندار این شهرستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و جمعی دیگر از مسئولان اظهار داشت: موسسه فرهنگ اسلامی امام رضا (ع) دماوند هشت سال پیش از این درخصوص ابعاد شخصیتی ملا عبدالرحیم دماوندی تحقیقاتی به عمل آورد و مشروح آن را در روزنامه محلی «ره‏آورد» درج کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مرجع عالی‏قدر جهان تشیّع، حضرت آیت‏الله جوادی آملی، مجموعه موسسه فرهنگ اسلامی امام رضا (ع) دماوند برای مسائلی نظیر مقابله آثار، جمع‏آوری مکتوبات و چاپ کتاب آثار ملا عبدالرحیم دماوندی اعلام آمادگی کرد.

مشهدی‏آقایی اضافه کرد: تا کنون و با پیگیری‏های به عمل آمده نُسخ مختلف این عارف جلیل‏القدر از کتابخانه‏های سراسر کشور جمع‏آوری شده است.

مسئول امور اجرایی موسسه فرهنگ اسلامی امام رضا (ع) دماوند افزود: علاوه بر جمع‏آوری، امور مقابله آثار نیز اغلب مراحل خود را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: پس از این مراحل، کتاب باید به اساتید مجرب در زمینه تدوین کتب سپرده شود تا موارد لازم پیش از چاپ را در آن اعمال کنند.

مشهدی‏آقایی اضافه کرد: در صورت تامین بودجه‏های لازم از سوی مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، کتاب طبق موعد مقرر آماده رونمایی می‏شود.

مسئول امور اجرایی موسسه فرهنگ اسلامی امام رضا (ع) دماوند افزود: مقالاتی نیز از ملا عبدالرحیم دماوندی به دست آمده است که می‏توان همه آنها را در مجموعه‏ای مجاز به زیر چاپ برد.

* ملا عبدالرحیم دماوندی کیست؟

مسئول امور اجرایی موسسه فرهنگ اسلامی امام رضا (ع) دماوند در خصوص معرفی ملا عبدالرحیم دماوندی گفت: ملا عبدالرحیم دماوندی از علمای پس از دوران سلسله صفویان است.

وی ادامه داد: بر اساس مستندات تاریخی موجود، این عارف و عالم جلیل‏الاقدر از اهالی سرزمین دماوند بودند اما شهر، منطقه و قریه محل سکونت وی به طور دقیق مشخص نیست.

مشهدی‏آقایی اضافه کرد: ملا عبدالرحیم دماوندی در دوران جوانی به کربلای معلی مهاجرت و در همان شهر مقیم شدند.

مسئول امور اجرایی موسسه فرهنگ اسلامی امام رضا (ع) دماوند افزود: وی از شاگردان «ملا احمد اردستانی» از علمای اهل اصفهان و دارای مسلکی فلسفی و عرفانی بودند.

وی ادامه داد: یکی از آثار ملا عبدالرحیم دماوندی در مجموعه کتاب «منتخبات فلسفی ایران» اثر استاد و علامه سید جلال‏الدین موسوی آشتیانی به چاپ رسیده است.

مشهدی‏آقایی اضافه کرد: علامه سید جلال‏الدین موسوی آشتیانی در خصوص ملا عبدالرحیم دماوندی گفته است که «من با اهل صوفیه مخالف هستم، اما ملا عبدالرحیم به لحاظ مسلک فلسفی و عرفانی ساز و کاری صحیح داشت، من ایشان را پسندیده و نسخه‏اش را در کتاب خود به چاپ رساندم».

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول