اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

گردشگران از شکارگاه‌های آذربایجان غربی بازدید کنند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: گردشگران داخلی و خارجی از شکارگاه‌های معروف و مناطق حفاظت‌شده آذربایجان غربی بازدید به عمل آورند.

گردشگران از شکارگاه‌های آذربایجان غربی بازدید کنند

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از معروف‌ترین مناطق حفاظت‌شده زیست‌محیطی این استان پارک ملی دریاچه ارومیه است که محل استراحت،‌ پی‌ریزی، تخم‌گذاری و پرورش جوجه انواع پرندگان بومی و مهاجر همچون فلامینگو، پلیکان، نوک قاشقی و ... است.

وی با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: امیدواریم باران رحمت الهی نازل شده و این دریاچه زیبا و نگین آذربایجان غربی به دوران اوج زیبایی و عظمت خود برگردد زیرا مردم به این دریاچه دلبستگی عجیبی دارند.

امامی به وجود انواع شکارگاه‌ در این خطه اشاره کرد و گفت: در پارک ملی دریاچه ارومیه جاندارانی نظیر قوچ، میش، گوزن زرد ایرانی، پلیکان، فلامینگو و پرندگان بومی و همچنین در منطقه حفاظت شده مراکان قوچ، میش، پلنگ، مار، موش و سنجاب در منطقه حفاظت شده آغ‌گل نیز قوچ، میش، کل، بز و روباه وجود داشته و در شکارگاه‌های جنوب و مرکز استان قوچ، میش، خرگوش، گرگ، فلامینگو و .. دیده شده است.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار داشت: عمده‌ترین تفرجگاه‌های استان که همواره مورد بازدید و گذران اوقات فراغت مردم و سایر گردشگران می‌باشد عبارتند از تفرجگاه بند در حومه ارومیه، دریاچه مارمیشو، دره شهدا، پیست اسکی خوشاکو، تفرجگاه نازلو، سواحل دریاچه ارومیه از جمله کاظم‌داشی، باری، رشکان و بندر گلمانخانه از مهم‌ترین مناطق گردشگری استان محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: تاکستان‌ها، باغ‌های سیب و توتستان‌ها، تفرج‌گاه فیرورق و چشمه زلزله پسک خوی، دریاچه پشت سد مهاباد، غار سهولان، چشمه ثریا ماکو از دیگر مناطق دیدنی این استان قلمداد می‌شود که گردشگران با حضور در این مناطق لحظه‌های شیرینی را سپری کنند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول