اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌قهرمان المپیک از آرزوهایش می‌گوید

‌خیز قاسم رضایی برای المپیک 2016 ‌/ عاشق ایرانم

خبرگزاری فارس: دارنده مدال طلای وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک 2012 لندن گفت: تمام تلاش‌ام هم‌اکنون تمرینات منسجم و منظم برای رقابت‌های المپیک 2016 برزیل است زیرا برای حضور در این دوره از مسابقات برنامه ویژه‌ای دارم.

‌خیز قاسم رضایی برای المپیک 2016 ‌/ عاشق ایرانم

قاسم رضایی دارنده مدال طلای وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک 2012 لندن امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی فارس در آمل در مورد رقبای المپیک 2012 لندن، استفاده از تجربیات المپیک 2008 پکن، برنامه‌های مدون برای ادامه قهرمانی و مدال‌آوری، چگونگی تمرینات مستمر برای المپیک 2016 برزیل مشغول صحبت شد.

رضایی با اشاره به نخستین بار حضورش در عرصه المپیک بیان داشت: برای نخستین بار در سال 2008 رقابت‌های المپیک را در پکن تجربه کردم که در دور نخست شکست خورده و از دور رقابت‌ها کنار رفتم.

وی افزود: بعد از مسابقات المپیک پکن مردم انتظار داشتند تا در این دوره از رقابت‌ها برای کشورم کسب مدال کنم ولی این مهم محقق نشد.

* از میادین کشتی المپیک گذشته درس‌های زیادی گرفتم

 

دارنده مدال طلای وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک 2012 لندن با تاکید اینکه از میادین کشتی المپیک گذشته درس‌های زیادی گرفته و تجربه فراوانی کسب کردم، گفت: بعد از رقابت‌های پکن حدود دو سال از میادین کشتی دور بودم تا در رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی 2011 ترکیه در استانبول با عضویت در تیم ملی به این رقابت‌ها اعزام شدم و با بدشانسی با قرعه رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل روبه‌رو شده و با توجه به ظلم و ستم آنها به کشورهای مظلوم به ویژه فلسطین و قدس شریف حاضر به رویارویی با حریف نشدم.

* با ارزش‌تر از هر مدالی در مسابقات ترکیه پیام رهبر انقلاب بود

 

وی با اشاره به اینکه اگر در این مسابقات با قرعه اسرائیل روبه‌رو نمی‌شدم مطمئنا مدال طلای آن رقابت‌ها را از آن خود می‌کردم، گفت: اگر چه در مسابقات استانبول مدال نگرفتم ولی با ارزش‌تر از هر مدالی پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان بود که در مقابل عدم رویارویی مقام صهیونیست انعکاس یافت.

رضایی با اعلام اینکه در المپیک لندن توانستم تمام ناکامی‌های المپیک گذشته را جبران کنم و بار دیگر باعث شادی دل میلیون‌ها ایرانی و رهبر انقلاب اسلامی شوم، گفت: واقعا سطح رقابت‌های المپیک بسیار بالا است و برترین‌های دنیا در تلاش کسب مدال هستند، هر ورزشکاری هم در این میدان بزرگ از جان و دل مایه می‌گذارد ولی با بالا رفتن دستم در رقابت فینال المپیک تمام آرزوهای ورزشی‌ام محقق شده و با به اهتزار درآمدن سرود جمهوری اسلامی و پرچم کشورم در لندن بالندگی و افتخار وصف‌ناشدنی داشتم.

* هرجای دنیا برویم ایرانی‌ها همراه و یاور ورزشکاران هستند

وی با اشاره به تشویق ایرانی‌های مقیم لندن در مسابقات المپیک گفت: هرجای دنیا که برویم ایرانی‌های ورزش دوست همراه و یاور ورزشکاران هستند البته در سالن برگزاری مسابقات کشتی نیز بیش از 60 درصد ملی‌پوشان ایرانی را با شور و هیجان خاصی تشویق می‌کردند.

* سنگ بنای کشتی فرنگی برای المپیک 2012 محکم گذاشته شد

 

رضایی با اعلام اینکه سنگ بنای کشتی فرنگی کشورمان برای المپیک 2012 از ابتدا محکم گذاشته شد، اذعان داشت: با تلاش و پشتکار سعی دارم تمرینات منسجم‌تری را دنبال کنم زیرا به فکر تداوم قهرمانی و حفظ این مدال طلای با ارزش هستم.

مرد طلایی وزن 96 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک 2012 با توصیف دیدار فینال این رقابت‌ها و حریف قدرتمند خود یادآور شد: در دیدار فینال جدال بسیار سختی داشتم، رستم پتروف کشتی‌گیر نام‌آشنا و باتجربه روسیه در دنیا بود که یکی از کشتی‌گیران شش دانگ و تمام عیار دنیا محسوب می‌شود و چهار دوره قهرمانی دنیا را در کارنامه ورزشی خود دارد.

* برای نخستین بار پتروف را در مسابقات 2011 ترکیه دیدم

 

رضایی اضافه کرد: برای نخستین بار پتروف را در مسابقات 2011 ترکیه دیدم و کشتی‌های او را آنالیز کردم، این کشتی‌گیر از گروه مخالفم توانست با شکست رقبای خود به فینال راه پیدا کند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مدال طلای او در یکی از شب‌های قدر ماه مبارک رمضان کسب شده و احساس‌اش در مورد کسب این طلا در یکی از شب‌های احیا ابراز داشت: شب قشنگ و زیبایی بود، شبی که با دعای خیر مردم دو مدال‌آور مازندران توانستند در کشتی فرنگی و وزنه‌برداری دل میلیون‌ها نفر را شاد کنند، مطمئنا این شب یکی از برترین و خاطره‌انگیزترین شب‌های قدر زندگی‌ام خواهد بود زیرا در آن دل هموطنانم را شاد کرده و از این سبب خیلی خوشحالم.

وی درباره زلزله آذربایجان شرقی و تقدیم مدال طلای خود به مردم زلزله‌زده هریس و ورزقان خاطرنشان کرد: مردم در پیرزوی‌های‌مان نقش اساسی دارند و همه مدال‌آوری و افتخاآفرینی خود را مدیون مردم و دعای خیرشان می‌دانم و اگر در المپیک 2012 لندن طلا کسب کردم و تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز نسبت به ادوار گذشته کارنامه بسیار خوبی داشته حاصل دعای خیر و خلوص نیت مردم است.

رضایی با اشاره به اینکه با شنیدن خبر این حادثه دلخراش بسیار متاثر و ناراحت شدم، گفت: این حرکت کوچک‌ترین کاری بوده که می‌توانستم در مقابل لطف بیکران مردم انجام دهم.

مرد طلایی کشتی فرنگی دنیا با اعلام اینکه طی چند روز گذشته با مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و معاونانش دیدار و گفت‌وگو داشتم، گفت: این دیدار صمیمانه به همراه جمشیدپناه رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان انجام شد و از مسئولان ارشد ورزشی استان خواستم تا برای تداوم این مسیر قهرمانی و مدال‌آوری همراهم بوده و مرا یاری کنند البته در مقابل پریچهره نیز قول داد تا تمام توان خود را برای حمایت از قهرمانان بگذارد و موانع اشتغال آنها را نیز مرتفع کند.

*تمام تلاشم تمرینات منسجم برای رقابت‌های المپیک 2016 برزیل است

 

وی در پایان گفت: تمام تلاش‌ام هم‌اکنون تمرینات منسجم و منظم برای رقابت‌های المپیک 2016 برزیل است تا به عنوان عضوی از تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بتوانم مدافع شایسته‌ای برای مدال طلای 96 کیلوگرم المپیک لندن باشم زیرا برای این رقابت‌ها برنامه ویژه‌ای دارم.

به گزارش فارس، قاسم رضایی دارنده مدال طلای وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک 2012 لندن متولد سال 1364 در شهرستان آمل است که علاوه بر کسب مدال طلای المپیک در دومین تجربه خود از این میادین، افتخارات دیگری نظیر مدال برنز مسابقات جهانی باکو در سال 2007، برنز مسابقات قهرمانی آسیا 2006 آلماتی، مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2008 ججو و طلای رقابت‌های آسیایی 2007 بیشکک را در کارنامه ورزشی خود دارد که تنها بخشی از مدال‌آوری‌های او در عرصه ورزش است.

---------------------------------

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول