اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر:

کشت سویا در شوشتر به 250 هکتار می‌رسد

خبر‌گزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر گفت: کشت سویا در این شهرستان‌ از مرز 200 هکتار گذشته و به رقم 250 هکتار در روزهای آینده خواهد ‌رسید.

کشت سویا در شوشتر به 250 هکتار می‌رسد

نادر پور‌رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در ماه‌های گذشته کشت سویا در شوشتر آغاز شده و تا‌کنون از مرز 200 هکتار گذشته است.

وی با اشاره به اینکه کشت سویا در شهرستان شوشتر ادامه دارد، افزود: در هفته‌‌های آینده کشت سویا در این شهرستان به مرز 250 هکتار خواهد‌ رسید.

پور‌رکنی خاطر‌نشان کرد: در سال جاری هفت‌هزار ‌و 700‌ کیلوگرم بذر سویا از ارقام DPX، صفی‌آباد، GS20 و مقدار 32‌ هزار‌ و 800‌ کیلوگرم کود فسفات و ازته مورد نیاز بین کشاورزان توزیع شده است.

وی خاطر ‌نشان کرد: این میزان کود برای کشت ‌82‌ هکتار سویا بین کشاورزان توزیع شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در سطح شهرستان شوشتر بیش از 200 هکتار مزارع و باغ‌های خرما وجود دارد و نخیلات در هر هکتار بیش از 7 هزار و 800 کیلوگرم خرما تولید می‌کنند که در نوع خود رقم قابل توجهی است.

پوررکنی با اشاره به آغاز برداشت خرما و خارک در شهرستان شوشتر تصریح کرد: برداشت تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر تأکید کرد: در برداشت این محصول تلاش می‌شود که 70 درصد از محصولات تولید شده به صورت خرما برداشت شود.

وی اضافه کرد: در سطح شهرستان شوشتر بیش از 400 هکتار باغ‌های خرما و رطب وجود دارد که در حال رایزنی برای افزایش این میزان هستیم.

پوررکنی تأکید کرد: مبارزه با آفات محصول ذرت همیشه با سموم کشاورزی انجام می‌شد که در سال‌جاری در سطح شهرستان به صورت بیولوژیک با این آفات مقابله شده است.

وی گفت: این روش با رهاسازی زنبور براکن در سطح مزارع انجام می‌شود و کرم کارادرینا در این روش نابود خواهد شد.

این مسئول تأکید کرد: در سال‌جاری بیش از 170 هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای رفته است.

پوررکنی با اشاره به کشت‌های تابستانی در این شهرستان افزود: در یک‌ماه گذشته بیش از 20 هکتار از اراضی زیر کشت شلتوک شهرستان شوشتر را با طعمه‌گذاری علیه موش صحرایی آفت‌زدایی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این آفت خسارت زیادی به مزارع شلتوک می‌رساند، تأکید کرد: موش صحرایی خسارت‌های جبران ناپذیری به محصول شلتوک وارد می‌کند.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول