اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان:

سویای مورد نیاز مرغ‌داران اصفهانی تأمین نشده است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان گفت: ماهانه اصفهان به 10 هزار تن سویا نیاز دارد، در حالی که در سه ماه گذشته 5 هزار تن سویا به اصفهان داده شده و هنوز یک هزار تن آن تحویل داده نشده است.

سویای مورد نیاز مرغ‌داران اصفهانی تأمین نشده است

بهرام پاکزاد در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با قیمت سویا گفت: قیمت سویا در حال حاضر یک هزار و 500 تومان تا یک هزار و 700 تومان است و با این شرایط قیمت، امکان عرضه مرغ ارزان قیمت وجود ندارد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه اتحادیه مرغ‌داران با وزارت صنعت یادآور شد: تاکنون این تفاهم‌نامه اجرایی نشده و در شرایط کنونی سویا، ذرت و جوجه عرضه نشده، در حالی که مسئولان متقاضی گوشت هستند.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان در مورد واردات سویا تصریح کرد: سازمان پشتیبانی کشور با نرخ دلار دولتی، سویا وارد کشور (قیمت 770 تومان) می‌کند، در حالی‌ که با قیمت یک هزار و 700 تومان توزیع می‌شود و دلیل این اقدام مشخص نیست و سازمان پشتیبانی در این مورد بسیار نقش دارد و برای جبران کمبود پول خود، این محصول را با قیمت بیشتری توزیع می‌کنند.

وی در مورد نیاز ماهانه اصفهان به سویا، تاکید کرد: نیاز ماهانه اصفهان به سویا 10 هزار تن است در حالی که در سه ماه گذشته تنها 5 هزار تن سویا به اصفهان داده شده و از این میزان هنوز یک هزار تن تحویل داده نشده است.

پاکزاد در ارتباط با تأمین سویای مورد نیاز مرغ‌داران اضافه کرد: برای تأمین سویای مورد نیاز مرغ‌داران، سویای با کیفیت بسیار پایین در اختیار مرغ‌داران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وام با مبالغ سود سنگین در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد که در هیچ کجای دنیا چنین وضعیتی وجود ندارد.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران در پایان گفت: هدف از هدفمندی یارانه‌ها، حمایت از تولید و بازگشت پول برگشتی در بخش تولید بود، در صورتی که این هدف محقق نشد و تاکنون هیچ یک از وعده‌های داده شده عملی نشده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول