اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان:

180 هزار تن سویای مورد نیاز در هر دوره جوجه‌ریزی است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان گفت: در هر دوره جوجه‌ریزی 90 میلیون قطعه جوجه‌ در کشور تولید می‌شود و یک صد و 80 هزار تن سویا در هر دوره جوجه‌ریزی مورد نیاز است.

180 هزار تن سویای مورد نیاز در هر دوره جوجه‌ریزی است

بهرام پاکزاد در ‌گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: استانداری و جهاد کشاورزی اطمینان داد که موضوع خرید سویا و عدم توزیع آن را پی‌گیری کرده و در صورت لزوم با رفتن به تهران پی‌گیر موضوع باشند.

وی در ادامه افزود: سویای خریداری شده توسط پشتیبانی کشور مصادره و در چند روز گذشته دریافت سویایی اعلام نشده است.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان گفت: براساس آمار، در هر دوره جوجه‌ریزی (هر ماه)، حدود 90 تا 100 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور انجام می‌شود و هر قطعه جوجه برای بزرگ شدن به دو کیلو سویا نیاز دارد.

وی در مورد میزان سویای مورد نیاز تصریح کرد: در هر دوره جوجه‌ریزی، یک صد و 80 هزار تن سویا مورد نیاز است و در سه دوره جوجه‌ریزی، 500 و 40 هزار تن سویا نیاز است، در حالی که پشتیبانی کشور 50 هزار تن سویا وارد کرده و بقیه سویای مورد نیاز مرغ‌داران از بازار تهیه شده است.

پاکزاد ادامه داد: تعزیرات نمی‌تواند مرغ را قیمت‌گذاری کند و در صورتی می‌تواند این کار را انجام دهد که نهاده ارزان قیمت در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد و زمانی که نهاده ارزان به تولید کنندگان داده نمی‌شود، نمی‌تواند مرغ گوشتی را قیمت‌گذاری کند.

وی در مورد قیمت مرغ در آینده تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود از پنجم ماه مبارک رمضان تقاضا کم و وضعیت بازار به روال عادی برگردد.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان در مورد تولید اضافه کرد: از نظر تولید مشکلی وجود ندارد و باید وضعیت بازار، تصمیم دولت و قیمت نهاده‌ها معلوم باشد.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده کیلویی 4 هزار و 300 تومان و قیمت سویا کیلویی یک هزار و 755 تومان است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول