اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار در اولویت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار از برنامه‌ها و اولویت‌های برنامه پنجم توسعه کشور است.

اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌های هادی روستایی در اردبیل اظهار داشت: انتظار داریم بر اساس مطالعاتی که در زمینه طرح هادی روستاها انجام داده‌ایم یک چشم‌انداز مناسبی را در مسیر توسعه و ترمیم معابر و مسیرهای گذر روستاییان اعم از جدول‌گذاری، پیاده‌رو سازی و همچنین طراحی فضای ویژه روستایی انجام دهیم.

این مسئول افزود: بر اساس همین برنامه‌ها در سطح استان یک هزار و 21 روستای بالای 20 خانوار داریم که باید نسبت به تهیه و اجرای طرح هادی آنها اقدام کنیم.

وی ادامه داد: به طور میانگین هر سال 100 تا 120 روستا در اولویت تهیه طرح هادی قرار دارند که به همین میزان نیز اجرای طرح هادی را در دستور کار قرار دادیم که عملیاتی شدن آن مستلزم تامین منابع مالی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ابراز داشت: 73 درصد روستاهای بالای 100 خانوار از اجرای طرح هادی برخوردار شده و 100 درصد روستاهای بالای 50 خانوار نیز امسال بهره‌مند از تهیه طرح هادی می‌شوند.

حاج‌علیزاده ادامه داد: در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز در کنار اجرای طرح هادی معابر و بازگشایی آنها کارهای خوبی صورت گرفته است تا ضمن حفظ شکل و شمایل معماری روستایی موضوع مقاوم‌سازی نیز در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول بیان داشت: تا پایان برنامه پنجم اگر منابع مورد نظر تامین شود ما قادر خواهیم بود تهیه طرح و اجرای آن را در کل روستاهای بالای 20 خانوار شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اردبیل را یکی از استان‌های معین در باز‌سازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از بین سه استان معین کار بازسازی روستاهای اهر به اردبیل واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ما عملاً کار بازسازی را با استقرار اکیپ‌های مورد نیاز در روستاهای اهر بعد از عید فطر آغاز کردیم و قرار است تیم‌های کارشناسی و ماشین‌آلات مورد نیاز از سوی دستگاه‌های ذیربط تهیه و تامین شود.

حاج‌علیزاده در پایان سخنان خود با بیان اینکه 600 شهر کشورمان در کمربندی زلزله قرار دارد، تصریح کرد: شهرهای استان اردبیل نیز جزو این مناطق است که زلزله 21 مرداد اهر، هریس و ورزقان با قدرت 6.2 ریشتر هشدار جدی برای ماست تا بتوانیم این موضوع را جدی بگیریم تا مبادا بعد از حادثه افسوس روزهایی را بخوریم که می‌توانستیم کاری را انجام دهیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول