اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت پرورش اندام کرمان:

پرورش اندام بعد از فوتبال بیشترین علاقمندان را دارد

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت پرورش اندام استان کرمان گفت: جوان پسند بودن رشته پرورش اندام موجب شده تا استقبال از این رشته هر روز نسبت به گذشته بیشتر شود به شکلی که امروزه پرورش اندام بعد از فوتبال بیشترین میزان علاقمندان و طرفداران را دارد.

پرورش اندام بعد از فوتبال بیشترین علاقمندان را دارد

محمد نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به فعالیت 147 باشگاه پرورش اندام در استان کرمان اظهار داشت: شائبه‌هایی در زمینه وجود مکمل‌ها و استفاده از داروهای آلوده و خطرناک در این رشته مطرح است.

وی گفت: قدم اول در مورد برطرف ساختن این شائبه ارائه تعریف صحیحی از مکمل‌ها است و به نظر من چون تعریف درستی از مکمل‌هایی چون پروتئین، آمینو اسید، کراتین و ... نشده است، خیلی‌ها را نسبت به این مکمل‌ها و داروهای مجاز و مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان دچار شک و تردید کرده است.

وی تصریح کرد: به نظر من تنها انگ و برچسپ استفاده از مواد نیروزا و ... به ورزشکاران این رشته زده شده است، زیرا این مسئله و حقانیت پرورش اندامی‌کاران ما به اثبات رسیده است، چند سال قبل زمانی که از تیم ‌ملی وزنه‌برداری و پرورش اندام کشورمان آزمایش دوپینگ گرفته شد از 14 نفر عضو تیم ملی پرورش اندام تنها آزمایش یک نفر مثبت شد و این در حالی بود که از آزمایش 11 نفر عضو تیم ملی وزنه‌برداری، 9 نفر با آزمایش دوپینگ مثبت رو به‌رو شدند.

نصیری بیان داشت: با توجه به اینکه ورزشکاران این رشته به نوعی هنر خودشان را با خود به یدک می‌کشند یک‌ سری نگاه‌های تنگ‌نظرانه نسبت به ورزشکاران ما وجود دارد.

وی ادامه داد: هیئت پرورش اندام استان با برگزاری یکسری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های ضد دوپینگ و تغذیه در نظر دارد تا با ایجاد یک فضای آموزشی میزان آگاهی‌های ورزشکاران را در زمینه مواد نیروزا و عوارض آن افزایش دهد.

وی بیان داشت: همچنین بازدید باشگاه‌ها از دیگر اقدامات انجام گرفته بود که در این بازدیدها تأکید زیادی به باشگاه‌داران و ورزشکاران شده تا مواد نیروزا در باشگاه‌ها از سوی هیچ شخصی تجویز نشود و چیزی با عنوان داروی مکمل و غیره نیز در باشگاه‌ها به فروش نرسد، البته در این بین برخی نفرات سودجو که هیچ ارتباطی با این ورزش نداشتند نیز اقدام به فروش داروها و مکمل‌هایی می‌کنند که در این بین مسئولان ذیربط باید با این متخلفان برخورد قانونی کنند.

نصیری با اشاره به نگاه‌های تنگ‌نظرانه و مغرضانه به سوی این ورزش و ورزشکاران آن افزود: فدراسیون پرورش اندام کشورمان در سال گذشته موفق به دریافت مدال ضد دوپینگ از سوی فدراسیون جهانی این رشته شد و در عمل کسب این مدال نشان داد که این تعبیرها و گفته‌ها با واقعیات متناقض است.

وی به جوان پسند بودن این رشته اشاره کرد و ابراز داشت: جوان پسند بودن رشته پرورش اندام موجب شده تا استقبال از این رشته هر روز نسبت به گذشته بیشتر شود به شکلی که امروزه پرورش اندام بعد از فوتبال بیشترین میزان علاقمند و طرفدار را در بین جوانان ورزش‌دوست دارد.

نصیری خاطر نشان کرد: به نظر من با تمام این ظرفیت‌ها و با توجه به وجود چند رشته ورزشی دیگر تحت حمایت این ورزش، اعتبارات اختصاص یافته به این رشته کفاف هزینه‌های اعزام و رتق و فتق امور ورزشی ما را نمی‌کند و انتظار می‌رود که مسئولان توجه بیشتری به این رشته داشته باشند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول