اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک ماه گذشته صورت گرفت

انجام 94 هزار قطعه جوجه‌ریزی در نرماشیر

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: 94 هزار قطعه جوجه‌ریزی طی یک ماه گذشته در مزارع پرورش مرغ گوشتی این شهرستان انجام شد.

انجام 94 هزار قطعه جوجه‌ریزی در نرماشیر

عباس سرحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: در حال حاضر پنج واحد مرغداری فعال در سطح شهرستان نرماشیر وجود دارد.

وی بیان داشت: این مرغداری‌ها بخشی از گوشت سفید مورد نیاز شرق استان کرمان را تأمین می‌کنند و در بعضی مواقع در صورت عدم نیاز در شرق قسمتی از آن به سایر شهرستان‌های استان ارسال می‌شود.

سرحدی افزود: ظرفیت این واحدها در مجموع 103 هزار قطعه است که در یک ماهه گذشته براساس صدور چهار فقره مجوز جوجه‌ریزی 94 هزار قطعه از این ظرفیت در حال حاضر فعال است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نرماشیر در زمینه پرورش مرغ گوشتی از ظرفیت خوبی برخوردار است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح این ظرفیت را افزایش داد تا این شهرستان نیز به یکی از قطب‌های پرورش مرغ استان کرمان تبدیل شود.

سرحدی تصریح کرد: تمام مراحل پرورش مرغ در واحدهای مرغداری زیر نظارت مستمر شبکه دامپزشکی قرار دارد تا فرآورده‌های سالم به دست مصرف‌کننده برسد.

سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر افزود: نظارت بر گوشت سفید از مراحل قبل از جوجه‌ریزی یعنی زمان آماده‌سازی مزارع آغاز و تا پایان دوره پرورش و ارسال به کشتارگاه مورد پایش روزانه کارشناسان شبکه دامپزشکی قرار می‌گیرد و این نظارت‌ها تا رسیدن گوشت سفید به دست مصرف کننده به طور کامل ادامه می‌یابد.

سرحدی با اشاره به حساسیت شبکه دامپزشکی نسبت به رعایت مسائل و نکات بهداشتی در این مزارع این اطمینان را به مردم داد که گوشت سفید عرضه شده در مراکز مجاز زیر نظر دامپزشکی از سلامت لازم برخوردار است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول