اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

یک میلیون و 77 هزار جوجه‌ریزی در مردادماه در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از جوجه‌ریزی یک میلیون و 77 هزار قطعه در مردادماه امسال خبر داد.

یک میلیون و 77 هزار جوجه‌ریزی در مردادماه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد ایمانی صبح امروز در جلسه تنظیم بازار استان اردبیل اظهار داشت: تا امروز برآورد‌های ما حکایت از مطلوب بودن جوجه‌ریزی است که به نظر می‌رسد 68 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش جوجه‌ریزی را در مردادماه شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در فروردین‌ماه 48 درصد، اردیبهشت‌ماه 48 درصد، خرداد ماه 28 درصد، تیرماه 29 درصد و مردادماه نیز 68 درصد افزایش جوجه‌ریزی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم که در پنج ماه گذشته به طور میانگین رشد 45 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

این مسئول بیان داشت: 22 کیلو به ازای هر کیلو مصرف گوشت سفید تا 15 شهریورماه بیش از 500 هزار تن ذخیره‌سازی خواهیم داشت و قادر هستیم از امروز تا هشت شهریور روزانه 83 تن مرغ به بازار عرضه کنیم.

روزانه 950 تن گوشت مرغ تحویل بازار می‌شود

معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: بر اساس آخرین تفاهم‌نامه‌ای که با تولید‌ کنندگان داشتیم مرغ گرم روزانه به میزان مورد نیاز تامین و توزیع می‌شود و از 18 مردادماه هیچ گونه التهاب و نابسامانی را در بازار مرغ شاهد نیستیم.

عباس اسمعیلی افزود: قرار است 95 تن مرغ تولیدی به کشتارگاه‌ها وارد شده و سپس وارد بازار مصرف شود که در این بین چرخه مازاد و برخی واسطه‌گری‌ها و دلال‌بازی‌ها نیز حذف شده است.

این مسئول در ادامه از تامین و توزیع مناسب کنجاله و دیگر نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها خبر داد و گفت: تاکنون 50 هزار تن کنجاله در اختیار اتحادیه‌ها و واحدهای تولیدی قرار گرفته است و 2 هزار تن سویا و 5 هزار تن کنجاله نیز در حال حمل به استان اردبیل است تا در بین تولید کنندگان توزیع شود.

اسمعیلی بیان داشت: 2 هزار تن ذرت نیز در انبارها موجود بوده و 3 هزار تن نیز در حال حمل به استان اردبیل است.

معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از توزیع یک‌هزار تن ذرت و ذخیره‌سازی 3 هزار تن جو نیز خبر داد و گفت: 40 تن ذخیره مرغ منجمد در استان اردبیل داریم.

وی بیان داشت: با تاکید استاندار اردبیل مبلغ 500 تومان یارانه به حساب مرغداری‌ها و تولید کنندگان پرداخت می‌شود و ما هیچ کمبود و کسری را در تامین نهاده‌ها و گوشت سفید مورد نیاز بازار نداریم.

اسمعیلی افزود: با همکاری پشتیبانی امور دام، خرید و ذخیره‌سازی مرغ مازاد بر مصرف انجام می‌‌شود تا در فصول مختلف یک تنظیم بازار و ساماندهی در این زمینه را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: در یک هفته گذشته به سرعت از التهاب بازار مرغ در استان کاسته شد و هم اکنون هموطنان ما می‌توانند بدون مشکل به هر میزان که مرغ نیاز داشته باشند تهیه کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول