اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت خبر داد

توزیع فضای مدیریت شهری در سطح خرد و محله‌های رشت

خبرگزاری فارس: شهردار رشت از توزیع فضای مدیریت شهری در سطح خرد و محله‌ها در برنامه‌های آینده این نهاد خبر داد.

توزیع فضای مدیریت شهری در سطح خرد و محله‌های رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت‌قدم ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با ترسیم چشم‌انداز 5 ساله شهر رشت اظهار کرد: این سند چشم‌انداز طبق ماده 15 قانون نوسازی و عمران شهری و سیاست‌های کلی نظام در بخش مسکن و شهرسازی تنظیم شده و همسو با چشم‌انداز 20 ساله کشور است.

شهردار رشت با اشاره به گسترش بی‌رویه شهر در سطح افقی و محدودیت زمین در این شهر گفت: وضعیت ساخت و سازهای رشت باید ساماندهی شده و برای جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر، ساخت و سازها به طرف گسترش عمودی و احیای بافت‌های فرسوده پیش رود.

وی سرانه فضای سبز شهری رشت را بسیار کمتر از شهرهای کویری کشور خواند و اذعان کرد: به منظور حفاظت موثر و هویت‌بخشی به محدوده شهر ایجاد و ساماندهی کمربند سبز شهری در دستور کار ما قرار دارد.

ثابت‌قدم ادامه داد: زمین‌هایی که کاربری باغ دارند، در رشت شناسایی شدند و تلاش داریم با ایجاد و حفظ پارک‌های جنگلی و باغ‌های مثمر و غیر مثمر، به نیاز شهری رشت پاسخ دهیم.

وی درباره معضلات ناشی از همجواری شهرها و روستا به مرکز استان گفت: سفرهای حاشیه بر متن هزینه زیادی را بر شهر تحمیل می‌کند و افزایش بار ترافیکی تنها یکی از این معضلات است.

این مسئول سد معبر دستفروشان را یکی دیگر از موارد سفرهای حاشیه‌ای به رشت دانست و خاطرنشان کرد: در این اقتصاد غیر رسمی برای دست‌فروشان، درآمدی برای شهر حاصل نمی‌شود و تنها هزینه شهر را افزایش می‌دهد.

وی نقش شهروندان و توانمندسازی آنها را در راستای رشد و ارتقای شهروندی ضروری خواند و افزود: گسترش نهادهای غیر دولتی، شورایاری‌ها و توزیع فضای مدیریت شهری در سطح خرد و محله‌ها از برنامه‌های آینده شهرداری رشت در بخش محله محوری است.

ثابت‌قدم جایگزینی منابع درآمد پایدار را برای تامین هزینه‌های شهری ضروری خواند و متذکر شد: 60 درصد درآمدهای شهرداری از محل ساخت و ساز و عوارض شهروندان است و برای جایگزینی باید به فکر رونق اقتصادی در پهنه‌های دیگر باشیم.

وی برنامه‌های عملیاتی شهرداری را در سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تشریح کرد و یادآور شد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام، احیای مجموعه تاریخی شهرداری و سرمایه‌گذاری در بخش زیباسازی شهری از جمله برنامه‌های یک ساله شهرداری است.

شهردار رشت با برشمردن محورهای گردشگری رشت، احیا و رونق مجموعه‌های گردشگری موجود در شهر را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های گردشگری رشت را در افق سه ساله اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول