اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت:

مدیریت واحد شهری در شهرها حاکم نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهرستان رشت گفت: از آنجا که در شهرها مدیریت واحد شهری حاکم نیست، امروزه شوراهای شهر نقش هیئت مدیره را دارند و شهردار را به عنوان مدیر عامل انتخاب می‌کنند.

مدیریت واحد شهری در شهرها حاکم نیست

حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به عملکرد شورای سوم این شهر، اظهار کرد: شورای سوم شهر رشت از ابتدا چالش‌های زیادی داشت و نخستین چالش، انتخاب شهردار بود که نتوانست حکم خود را از وزارت کشور بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: پس از آن نیز در انتخاب شهردار موفق نبودیم و این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در سال‌های گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه شورای دوره سوم شهر رشت در بسیاری از زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته است، افزود: ناکامی‌های زیادی نیز وجود داشت که امیدواریم مردم در انتخابات سال آینده شوراها به نحوی گام بردارند که شاهد یک شورای متخصص و متعهد باشیم.

حسن‌خواه گفت: امیدواریم با انتخاب درست مردم شریف رشت شاهد شورایی یک‌دست باشیم تا بتوانیم زمینه رشد و توسعه شهرمان را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی با انتقاد از اینکه در کشور مسئولیت‌های شوراهای شهر به آنها واگذار نمی‌شود، تصریح کرد: از آنجا که در شهرها مدیریت واحد شهری حاکم نیست، امروزه شوراهای شهر نقش هیئت مدیره را دارند و شهردار را به عنوان مدیر عامل انتخاب می‌کنند.

وی با آرزوی اینکه مسئولیت‌های قانونی شورای شهر به اعضای این شورا واگذار شود، یادآور شد: با تعامل موجود بین تمام دستگاه‌ها و انتخاب یک شهردار قوی می‌توان زمینه رشد و توسعه همه جانبه را در شهر شاهد بود.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به برخی نقاط منفی این شورا در دوره سوم، ابراز کرد: زیاده‌خواهی و سودجویی برخی‌ از اعضا و ضعف‌های عملکردی از نقاط منفی شورای سوم رشت است.

وی اذعان کرد: نبود قوانین و مقررات صحیح، وجود قوانین دست‌ و پا گیر و یا تفاسیر مختلف از قانون جزو مشکلات شوراهاست اما در مجموع عملکرد شورای اسلامی سوم شهر رشت تا اینجا خوب بوده است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول