اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر کرج تشریح کرد:

‌لزوم بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در مدیریت شهری

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در دنیای امروز عدم بهره‌مندی صحیح از توان بخش خصوصی در مدیریت شهری دیگر قابل پذیرش نیست و برای تحقق برنامه‌ها نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم.

‌لزوم بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در مدیریت شهری

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله پورمظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دانش مدیریت در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته و دیگر استفاده از سیستم‌های مدیریت سنتی کاربرد موثر ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی پیشرفت‌های صورت گرفته در کشورهای صنعتی این است که از تمام توان خود به درستی بهره‌مند شده و نیروی کار و انرژی در این جوامع به هدر نمی‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمود نوروزی رهبری معظم انقلاب اسلامی گفت: معظم‌له در نامگذاری سال 91 بر لزوم حمایت از نیروی کار و سرمایه تاکید فرمودند که در همین یک جمله پیام‌های بسیاری نهفته است.

پورمظاهری افزود: یکی از آسیب‌هایی که طی سال‌های گذشته در نظام مدیریت شهری کشور متحمل شدیم، عدم بهره‌مندی از توانمندی‌های مردمی و به عبارتی عدم حمایت از نیروی کار و سرمایه بوده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که رهبری معظم انقلاب در سال‌های گذشته تاکید ویژه‌ای بر لزوم بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در انجام پروژه‌ها و طرح‌های کلان داشته و دارند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به برخی از وظائف ذاتی حاکمیت از جمله در حوزه‌های امنیتی و نظامی اظهار داشت: اگر حکومت‌ها در این امور بخش خصوصی را وارد نکنند، کار آنها طبیعی و قابل‌پذیرش است، اما در امور دیگر به ویژه در حوزه مدیریت شهری مجبور به بهره‌مندی از توانمندی بخش خصوصی هستیم.

پورمظاهری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای تحقق این مهم چه تمهیداتی در این شهرستان اندیشیده شده است؟‌ گفت: خوشبختانه مدیریت شهرداری کرج به این موضوع توجه داشته و بخش خوبی از فعالیت‌ها با همکاری و تعالم بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین شهرداری و شورای شهر کرج تسهیلاتی برای بخش خصوصی فراهم کرده است که با بهره‌گیری از این تسهیلات بسیاری از امور در حوزه مدیریت شهری توسط آنها انجام می‌شود.

پورمظاهری در پایان متذکر شد: با این وجود ما باید از توان بخش خصوصی بیشتر استفاده کرده و بتوانیم پتانسیل‌های موجود در این کلانشهر را بیش از گذشته به میدان بیاوریم که تحقق این مهم نیازمند داشتن برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی شده است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول