اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:

مشکل سلامت دهان و دندان تا سال 1404 کنترل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: تا سال 1404 مشکل سلامت دهان و دندان در کشور کنترل می‌شود.

مشکل سلامت دهان و دندان تا سال 1404 کنترل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدحسین خوشنویسان پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار ششمین کارگاه آموزشی کالیبراسیون پیمایش کشوری سلامت دهان و دندان در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: از آنجا که مشکلات سلامت دهان و دندان در کشور ما چشمگیر است راهی به جز انجام اقدامات پیشگیرانه وجود ندارد.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، بیش از 90 درصد بیماری‌های دهان و دندان را قابل پیشگیری دانست و تصریح کرد: علم دندانپزشکی حدود 100سال است که موثر بودن مسائل پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را ثابت کرده است.

وی بیان داشت: همچنان که کودکان بدون دریافت واکسن فلج اطفال در معرض خطر قرار می‌گیرند اگر خدمات پیشگیری بیماری‌های دهان و دندان نیز در افراد اعمال نشود بدون شک دچار مشکل خواهند شد.

وی با تاکید بر پیشگیری به عنوان مهم‌ترین راهکار مقابله با بیماری‌های دهان و دندان، توصیه کرد: مسواک زدن دندان‌ها حداقل دو مرتبه در طول روز، استفاده از نخ دندان به منظور تمیز کردن فضاهای بین دندانی در انتها هم استفاده از دهان‌شویه یا آب نمک از اقداماتی است که موجب سالم ماندن دندان‌ها می‌شود.

خوشنویسان خاطرنشان کرد: با اتکا به همه تحقیقات و فعالیت‌های گسترده‌ای که در سطح جهان انجام شده و نتایج آن در اختیار کشور ما نیز قرار دارد با حمایت وزارت بهداشت اقدامات و برنامه‌هایی مانند طرح پیمایش در حال اجراست.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: با اقدامات و فعالیت‌هایی که وزارت بهداشت در حال انجام آن است امیدواریم تا سال 1404 بتوانیم مشکل سلامت دهان و دندان را در کشور کنترل کنیم.

خوشنویسان در ادامه اظهار داشت: کارگاه آموزشی کالیبراسیون پیمایش کشوری سلامت دهان و دندان با هدف ارائه آموزش‌های لازم به دندانپزشکان برای شرکت در پیمایش ملی دهان و دندان طی سال‌جاری برگزار شده است.

گفتنی است در کارگاه آموزشی کالیبراسیون پیمایش کشوری سلامت دهان و دندان سنندج 70 نفر از دندانپزشکان و کاردان‌های بهداشت دهان و دندان استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و ایلام حضور دارند.

شرکت‌کنندگان دراین کارگاه به مدت دو روز آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول