اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان خبر داد

اجرای طرح ملی کاروان سلامت در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌‌وبلوچستان گفت: طرح کاروان سلامت با همت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در قالب ویزیت رایگان افراد نیازمند در سیستان‌وبلوچستان به اجرا درآمد.

اجرای طرح ملی کاروان سلامت در سیستان‌وبلوچستان

رسول راشکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: طرح کاروان سلامت که با همت داوطلبان خیر و حوزه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌ها در قالب ویزیت رایگان افراد نیازمند ساکن در روستاها و اهدای دارو رایگان به آنها صورت می‌پذیرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از طرف مرکز استان و اعزام یک تیم برای حضور در تمامی شهرستان‌ها و مناطق محروم از پیش تعیین شده، رسماً اجرای این طرح از دوم شهریورماه به اجرا درآمد.

وی افزود: روستای بریس که در 45 کیلومتری چابهار قرار دارد و راه مواصلاتی آن بسیار صعب‌العبور و ناهموار است، کاروان سلامت به همراه دو نفر پزشک و یک پرستار به منطقه اعزام که در نهایت 142 نفر بیمار را ویزیت و تمام داروهای مربوطه نیز از طرف جمعیت هلال‌احمر بالغ بر 10 میلیون و 253 هزار ریال هزینه به طور رایگان در اختیار افراد قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌‌وبلوچستان ادامه داد: همچنین کاروان سلامت به همراه یک نفر پزشک و یک نفر پرستار در مسجد روستای زرآباد شهرستان کنارک حاضر شد و توانست 112 نفر از روستاییان را ویزیت رایگان انجام دهد.

راشکی بیان داشت: تمامی داروهای این افراد به ارزش ریالی 13 میلیون و 474 هزار ریال به طور رایگان از طرف جمعیت هلال‌احمر در اختیار روستاییان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این روستا در 40 کیلومتری شهرستان کنارک قرار دارد که اغلب مردم آن روستا به کار کشاورزی و دامداری مشغول و امرار معاش می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌‌وبلوچستان گفت: تعداد 213 نفر از نیازمندان بخش بزمان شهرستان ایرانشهر نیز توسط کاروان سلامت ویزیت رایگان شدند و 51 میلیون و 398 هزار و 300 ریال هزینه دارویی آنها بود که هلال‌احمر آن را متقبل شد.

راشکی افزود: در شهرستان مهرستان که یکی از شعب تازه تأسیس منطقه محروم بلوچستان است 106 نفر بیمار مورد معاینه و ویزیت قرار گرفته و هزینه داروهای آنان به مبلغ 7 میلیون و 686 هزار و 500 به طور رایگان به آنها تحویل داده شد.

وی بیان کرد: این عمل خیرخواهانه توسط کاروان سلامت در شهرستان دلگان هم انجام شد که کاروان اعزامی به همراه یک پزشک و دو پرستار 113 بیمار را ویزیت کرده و تمامی داروهای آنها را با هزینه 8 میلیون و 65 هزار ریال پرداخت کردند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول