اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان همدان:

سرانه مصرف ماهی همدان پایین است

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات استان همدان گفت: سرانه مصرف ماهی در استان همدان پایین است.

سرانه مصرف ماهی همدان پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی دولو ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مرکز پرورش ماهیان سردآبی روستای سیاه‌کمر بخش مرکزی شهرستان همدان اظهار داشت: 4 هزار و 133 تن میزان کل تولید ماهیان سردآبی و گرم‌آبی خوراکی استان همدان است که از این میزان سهم تولید 505 تن مربوط به شهر همدان است.

وی عنوان کرد: در سال 90، یک‌هزار و 737 قطعه ماهی زینتی در استان همدان تولید شده و استان همدان 24 واحد تولید پرورش ماهی ‌زینتی دارد که 18 واحد آن در شهر همدان است.

مدیر شیلات استان همدان در ادامه یادآور شد: 22 واحد مرکز پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در استان فعال است که 16 مرکز پرورش ماهی در شهرستان همدان واقع شده است.

وی افزود: در سال 90 برگزاری کلاس‌های آموزشی در دستور کار ما قرار گرفت که در همین راستا 4 هزار نفرروز در این کلاس‌ها شرکت کرده و 100 نفر نیز از کلاس‌های آبزی‌پروری استفاده کردند.

دولو در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در سال جاری نیز 5 هزار نفر از زنان خانه‌دار در این کلاس‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه مصرف گوشت سفید در کشور 7.5 کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: این مقدار مصرف در استان همدان 4.7 کیلوگرم است که پایین‌تر از میانگین کشوری است و باید تلاش کنیم تا مصرف مردم را به سمت استفاده از گوشت سفید سوق دهیم.

مدیر شیلات استان همدان به پروژه پرورش ماهی سردآبی سیاه‌کمر اشاره و اذعان کرد: این پروژه با موضوع فعالیت پرورش ماهیان سردآبی و با اشتغالزایی سه نفر به تولید گوشت سفید مشغول است که در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع سالانه 16 تن گوشت سفید قزل‌آلا در استان را تولید می‌کند.

وی در پایان سخنانش گفت: این پروژه با اعتبار 74 میلیون تومان در طول یک سال به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم این تعداد مرکز پرورش ماهی در استان همدان توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول