اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان:

روستاها هدف جدید قاچاقچیان مواد مخدر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، روستاها هدف جدید قاچاقچیان مواد مخدر هستند.

روستاها هدف جدید قاچاقچیان مواد مخدر هستند

فرهاد فلاح کریمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه بیشترین نیروی محرکه استان در روستاها زندگی می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتصاد گیلان از راه کشاورزی تامین می‌شود قاچاقچیان مواد مخدر ضمن تلاش برای جذب جوانان روستایی درصدد آسیب رساندن به چرخه اقتصادی استان هستند.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از فعالیت آنها در روستاها، افزود: اخیرا طی مذاکرات صورت گرفته با مقام‌های مسئول در نظر داریم ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور کارشناسان سازمان بهزیستی و ارائه آگاهی‌های لازم به افراد ساکن در روستاها، عواقب  و خطرات جدی ابتلا به این بلای خانمانسوز را بیشتر به آنها بیان کنیم.

فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، ترویج و تقویت برخی از باورهای ناصحیح در بین روستاییان را از جمله دلایل گرایش آنها به مصرف مواد مخدر نامید و تصریح کرد: برخی‌ها با این تفکر غلط که مصرف مواد مخدر در زمان انجام کار کشاورزی موجب تقویت بنیه جسمی آنها می‌شود در دام قاچاقچیان مواد مخدر گرفتار می‌شوند.

وی با اشاره به تغییر ذائقه مصرف کنندگان مواد مخدر ابراز کرد: ذائقه مصرف کنندگان مواد مخدر از مواد سنتی به طرف مخدر صنعتی تغییر یافته در حالی که  اثرات سوء مصرف مواد مخدر صنعتی نیز بیشتر از سنتی است ضمن اینکه مصرف این نوع  از مواد مخدر در ایجاد و تشدید حالات روانی و جنون‌آمیز تاثیر فراوانی دارد.

فلاح کریمی، به آمار پنج ماهه مواد مخدر در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: به لحاظ فراوانی توزیع و مصرف مواد در پنج ماهه اخیر استان خرید و فروش و مصرف مواد از نوع تریاک، حشیش، شیشه، هروئین و کراک به ترتیب در اولویت قرار داشتند.

وی یکی از دلائل مهم گرایش به مواد مخدر صنعتی را سهل‌الوصول بودن و لذت جویی برخی از جوانان ناآگاه دانست و خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع صنعتی نسبت به سنتی بسیار راحت‌تر است و مصرف  آن در ابتدا موجب بروز شادی‌های آنی و حالات توهم و هیجانات غیر قابل کنترل در افراد می‌شود و عواقب بسیار وحشتناکی را در پی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم مبارزه با معضل مواد مخدر است، یادآور شد: در این راستا با جمع‌آوری گزارش‌های مردمی در یک مدت زمانی مشخص و با انجام کارهای عملیاتی، اقدام به پاکسازی مناطق آلوده و جمع‌آوری معتادان پرخطر در سطح جامعه می‌کنیم.

ا‌نتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول