اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 5 ماه امسال

30 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان متلاشی شد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان همدان گفت: طی پنج ماه امسال 30 باند تهیه و توزیع مواد مخدر به همراه دو شبکه بزرگ توزیع و تهیه مواد مخدر با کشف 252 کیلوگرم مواد در همدان متلاشی شده است.

30 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد مهدیان‌نسب عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: اعتیاد و مواد مخدر دارای بیشترین آسیب‌های اجتماعی است که در این راستا از سال 90 بهبود وضعیت موجود را در اولویت عملیات استان قرار داده و طی پنج ماه نخست سال جاری 451 طرح منطقه‌ای و موضوعی را انجام و پنج عملیات مشترک انتظامی را در مناطق آسیب‌پذیر همدان انجام دادیم.

وی افزود: 85 هزار دانش‌آموز تحت آموزش عمومی قرار گرفته و 5 هزار و 48 نفر تحت آموزش کارگاهی درزمینه پیشگیری از مواد مخدر قرار گرفته و 30 هزار نفر را نیز در آموزش همگانی شرکت دادیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: کشفیات پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه تریاک 228 درصد افزایش، هروئین و کراک 17 درصد کاهش، شیشه 29 درصد کاهش، حشیش 4 هزار و 575 درصد افزایش و سایر مواد مخدر 303 درصد رشد داشته است.

وی دلیل کاهش مواد مخدر صنعتی را کاهش عرضه، ناخالصی زیاد و کنترل ویژه عنوان کرد و افزود: در مجموع طی پنج ماهه نخست امسال 292 درصد افزایش کشف مواد مخدر داشتیم که بیانگر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در این راستا است.

مهدیان نصب ادامه داد: در حوزه دستگیری  نیز در مجموع 2 هزار و 996 نفر قاچاقچی، حمل‌کننده، توزیع‌کننده و خرده‌فروش طی پنج‌ ماهه نخست سال جاری دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری 30 باند تهیه و توزیع مواد مخدر به همراه دو شبکه بزرگ توزیع تهیه مواد مخدر با کشف 252 کیلوگرم متلاشی شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان همدان در پایان اذعان کرد: تعداد دستگیری‌های انجام شده در حوزه مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده اما به لحاظ کیفی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در پایان گفت: 52 درصد توزیع‌کنندگان دستگیر شده در پنج ‌ماهه نخست امسال بین سنین 15 تا 35 سال هستند که این رقم بسیار نگران کننده است چرا که بیانگر هجمه دشمنان و جنگ نرم آنها برای نابود کردن جوانان ماست که باید مورد تدبیر و توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول