اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

تمام طرح‌های ملی دارای پیوست پدافند غیر عامل باشند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی گفت: براساس این مواد قانونی تمام طرح‌های ملی و استانی باید دارای پیوست پدافند غیر عامل باشند و یا به نوعی مطالعات توجیهی پدافند غیر عامل برای آنها صورت پذیرد.

تمام طرح‌های ملی دارای پیوست پدافند غیر عامل باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز و در جمع خبرنگاران به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل اشاره و اظهار کرد: موضوع پدافند غیر عامل در موادی از قانون برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه است که این امر خود نشان از اهمیت پدافند غیر عامل دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی گفت: براساس این مواد قانونی تمام طرح‌های ملی و استانی باید دارای پیوست پدافند غیر عامل باشند.

غفاری تاکید کرد: هم‌چنین باید مطالعات توجیهی پدافند غیر عامل برای طرح‌های ملی و استانی خراسان‌رضوی صورت پذیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنان خود بر افزایش آگاهی مدیران استان از مقوله پدافند غیر عامل و لزوم لحاظ مولفه‌های آن در تصمیمات تاکید کرد.

غفاری گفت: پدافند غیر عامل معقول‌ترین و صلح‌آمیزترین روش دفاعی است و در این ارتباط توجه به قوانین پدافند غیر عامل خود به نوعی سبب جلوگیری از بروز و یا کاهش خسارات احتمالی ناشی از تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم دشمنان می‌شود.

وی موضوع پدافند غیر عامل را با هدف ارتقای پایداری ملی و صیانت از امنیت ملی دانست و افزود: بر این اساس پدافند غیر عامل نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها مورد توجه است.

جانشین رئیس شورای پدافند غیر عامل خراسان‌رضوی از برنامه‌ریزی برای آموزش دیدن اعضای شورای اداری شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در این راستا برای تعداد هزار و 831 نفر، 38 هزار و 451 نفر ساعت آموزش در نظر گرفته شده است.

غفاری اظهار کرد: در سه سال گذشته 4 هزار و 291 نفر از افراد آموزش دیده در قالب 39 هزار و 909 نفر ساعت، آموزش‌های پدافند غیر عامل را دیدند.

غفاری ادامه داد: 3 هزار و 50 نفر با 23 هزار و 450 نفر ساعت نیز از طریق برگزاری همایش و سمینارهای آموزشی، با مباحث این حوزه آشنا شدند، هم‌چنین 3 هزار و 75 نفر ساعت مانور پدافند غیر عامل برگزار شد.

جانشین رئیس شورای پدافند غیر عامل خراسان‌رضوی به رویکرد ایران در موضوع پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران اقدامات پدافند غیر عامل با رویکرد دینی و اسلامی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول