اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال به بندر خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از اختصاص یک‌هزار و 61 میلیارد ریال به این بندر در دولت نهم و دهم خبر داد.

اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال به بندر خرمشهر

عادل دریس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خرمشهر با اشاره به اقدامات انجام شده بندر خرمشهر در دولت نهم و دهم اظهار کرد: پروژه‌های تعمیر و بازسازی اسکله‌های دو تا هفت با اعتباری افزون بر 170 میلیارد ریال، ساخت و نصب دو دستگاه جرثقیل کانتینری با اعتبار 122 میلیارد ریالی، خرید یک فروند یدک‌کش با اعتبار 47 میلیارد ریالی و نصب و راه‌اندازی سیستم x- ray با اعتبار 7 میلیارد ریالی از جمله پروژه‌های این بندر در هفت سال گذشته بوده است.

 

* احداث ساختمان دریایی و بندری و مهمانسرا

وی همچنین اضافه کرد: احداث ساختمان گارد و انتظامات با اعتبار 27 میلیارد ریالی، احداث ساختمان دریایی و بندری و مهمانسرا با اعتبار 18 میلیارد ریالی، احداث کانال زهکش با اعتبار 7 میلیارد ریالی، تعمیر و بازسازی اسکله هشت و 9 و احداث اسکله امور دریایی با اعتبار 70 میلیارد ریالی بخش دیگری از پروژه‌های این بندر است.

* تعهد اشتغال بندر خرمشهر 200 نفر است

مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 4 هزار نفر در این بندر مشغول به‌کار هستند، که 340 نفر آنها به‌طور مستقیم با اداره کل کار می‌کنند و مابقی از طریق شرکت‌ها جذب شده‌اند.

وی بیان کرد: در سال جاری تعهد اشتغال بندر خرمشهر 200 نفر بوده که تاکنون به 91 نفر آن جامه عمل پوشانده و در نظر داریم تا پایان سال تعهد خود را به بهترین شکل اجرایی کنیم.

 

* احداث پایانه مسافری بین‌المللی دریایی خلیج فارس

دریس با اشاره به دیگر پروژه‌های اجرایی این بندر در دولت نهم و دهم گفت: احداث ایستگاه راه‌آهن داخلی بندر با اعتبار 70 میلیارد ریالی، ترمیم و لکه‌گیری باراندازهای بندر با اعتبار 30 میلیارد ریالی، ساماندهی تأسیسات زیربنایی و اراضی پشتیبانی با اعتبار 120 میلیارد ریالی، احداث ساختمان‌های اداری و تأسیسات و ساختمان‌های مسکونی با اعتبار 40 میلیارد ریالی، احداث پایانه مسافری بین‌المللی دریایی خلیج فارس با اعتبار 30 میلیارد ریالی از دیگر اقدامات اداره بندر خرمشهر در هفت سال اخیر است.

 

* شناورسازی 30 مغروقه در کارون و اروند

وی در ادامه افزود: احداث نیروگاه برق ساحلی با اعتبار 13 میلیارد ریالی، احداث دو باب انبار و محوطه‌سازی با اعتبار 60 میلیارد ریالی، احداث اسکله رو ـ رو و محوطه‌های آن با اعتبار 70 میلیارد ریالی و لایروبی و شناورسازی بیش از 30 فروند مغروقه در کارون و اروند با اعتبار 120 میلیارد ریالی و در نهایت خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری با اعتباری معادل 40 میلیارد ریال از اقدامات اخیر این اداره بندر در دولت نهم و دهم بوده است.

مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر در پایان اعتبار مجموع اقدامات صورت گرفته را یک‌هزار و 61 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول