اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

افزایش 12 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش 12 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در این بندر خبر داد.

افزایش 12 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر خرمشهر
عادل دریس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: در 9 ماهه سال‌جاری بالغ بر یک میلیون و 272 هزار و 512 تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
وی ادامه داد: این میزان تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزون بر 28 درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: از میزان کل کالاهای تخلیه و بارگیری شده بیش از 742 هزار و 521 تن مربوط به بارگیری و 529 هزار و 991 تن مربوط به تخلیه کالا است.
به گفته وی کالای بارگیری شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال 69درصد رشد را نشان می‌دهد.
دریس همچنین میزان تردد کامیون‌های ورودی و خروجی به بندر خرمشهر را در مدت یاد شده 69 هزار و 460 دستگاه عنوان کرد و یادآور شد: این تعداد کامیون ورودی و خروجی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در 9 ماه گذشته افزون بر 76 هزار و 155 TEU کانتینر با 12 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.
 وی از رشد میزان تردد مسافر در مسیر دریایی خرمشهر ـ کویت خبر داد و افزود: در مدت مذکور 25 هزار و 493 مسافر از این بندر تردد کرده‌اند که این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش تردد را نیز نشان می‌دهد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر  در ادامه از تردد بیش از  242 فروند کشتی کانتینری و 156 فروند کشتی تجاری در این بندر از ابتدای امسال تا 30 آذر سال جاری، خبر داد و گفت: این تعداد کشتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب در بخش کشتی های کانتینری 17 درصد و در بخش کشتی های تجاری 179 درصد افزایش داشته است.
به گفته دریس در همین مدت 728 هزار و 55 تن کالا بصورت جنرال کارگو( بارگیری کالاهای عمومی بدون کانتینر) با 37 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.
 وی افزود: در مدت یاد شده 190 فروند شناور برای ارسال کالا به عراق بارگیری شده‌اند که این میزان 92 درصد رشد بارگیری را در مقایسه با مدت مشابه سال 89 نشان می‌دهد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول