اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:

توقیف مواد محترقه در بندر خرمشهر مربوط به 6 سال پیش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: کشف و توقیف 2 میلیون و 88 هزار نخ مواد محترقه قاچاق در بندرخرمشهر مربوط به شش سال پیش است.

توقیف مواد محترقه در بندر خرمشهر مربوط به 6 سال پیش است

عادل دریس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: نظر به انتشار خبر کشف 2 میلیون و 88 هزار نخ مواد محترقه در مورخ در بندر خرمشهر، برابر اسناد موجود این محموله در مردادماه 1384 به‌وسیله یک فروند شناور باری از شارجه به بندر خرمشهر وارد اما به‌دلیل ممنوع‌الورود بودن اینگونه اقلام به کشور، از ترخیص آن جلوگیری به‌عمل آمده و به محل نگهداری کالاهای خطرناک در بندر خرمشهر منتقل شده است.

وی افزود: با توجه به عدم مراجعه صاحب کالا، برای تعیین تکلیف این محموله مکاتبات متعددی از سوی این اداره کل و گمرک خرمشهر با سایر نهادها از جمله دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر مبنی بر خروج این محموله انجام و مقام قضایی دستور تحویل آن را به دایره اسلحه و مهمات نیروی دریایی ارتش را صادر کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: اما به ‌دلیل بی‌استفاده بودن این نوع کالاها هیچ نهادی حاضر به تحویل گرفتن این محموله نشد و از آن تاریخ تاکنون زیر نظر ادارات کل بندر و گمرک خرمشهر نگهداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: برابر قوانین گمرک، گمرک ایران به ‌عنوان مرزبان اقتصادی کشور مسئول صدور مجوز هر گونه ورود، خروج و ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی بوده و نظارت کامل و جامعی بر آن دارد.

دریس عنوان کرد: ترخیص هرگونه کالای متروکه، ضبطی، قاچاق و ممنوعه از انبارهای بندر منوط به صدور حکم از مراجع قضایی به گمرک و ابلاغ حکم از گمرک به بندر به ‌منظور اجرای آن است.

این مسئول اذعان داشت: با گذشت شش سال از توقیف محموله مذکور و مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده در این مدت، هیچگونه کشف محموله‌ای صورت نگرفته و تنها بعد از انجام مراحل قانونی کالاها با حکم قضایی در تاریخ 21/12/90 تحویل نیروی انتظامی شده اند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول