اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

افزایش 51 درصدی تردد کشتی‌های تجاری در بندر خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش 51 درصدی تردد کشتی‌های تجاری بالای یک هزار تن نسبت به سال 89 در این بندر خبر داد.

افزایش 51 درصدی تردد کشتی‌های تجاری در بندر خرمشهر

عادل دریس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: کشور غنی ایران اسلامی با در اختیار داشتن نزدیک به 3 هزار کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب، دسترسی آسان به آب‌های بین‌المللی و نیز با در اختیار داشتن نقاط حیاتی جهان در قلمرو آبی، ویژگی‌ها و مزیت‌های بی‌شماری را داراست که بسیاری از کشورها از این مواهب الهی بی‌بهره و محروم هستند.

وی افزود: امروزه روشن شدن جایگاه صنعت دریانوردی برای عامه با عناوین و اشکال گوناگون یک ضرورت به نظر می‌رسد، علاقمند شدن قشر با استعداد و جوان کشور به دریانوردی و جذب آنها در موارد مرتبط با صنایع دریانوردی می‌تواند بهترین راه برای بهره‌گیری از منابع خدادادی و عظیم نهفته در آب‌های بیکران دریاها باشد.

مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه با اشاره به اهمیت بندر خرمشهر تصریح کرد: بندر استراتژیک خرمشهر، حلقه طلایی ارتباط تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری این بندر در سال گذشته اضافه کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا از بندر خرمشهر در سال 1390یک میلیون و 705 هزار و 843 تن بوده است.

دریس با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در این مدت 100 هزار و 483 تن بوده خاطرنشان کرد: این میزان کالا در مقایسه با سال قبل هفت درصد رشد داشته است.

مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین تردد کل کشتی‌های بالای یک‌هزار تن را 551 فروند عنوان کرد و افزود: تردد این تعداد کشتی در مقایسه با سال 89 حدود 51 درصد افزایش داشته است.

وی تردد کشتی‌های کانتینری با رشد 15 درصدی را 333 فروند برشمرد و افزود: در این مدت 255 شناور با تناژ 393 هزار تن با رشد 80 درصدی به کشور عراق بارگیری شده است.

دریس در پایان اظهار کرد: همه تلاش ما در راستای تحقق، ارتقا و تعالی شعار امسال مقام معظم رهبری "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" است.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول