اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است؛

تخلیه و بارگیری 1 میلیون تن کالا در بندرخرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری، تخلیه و بارگیری یک‌میلیون و 300 هزار تن کالا در این بندر صورت گرفته است.

تخلیه و بارگیری 1 میلیون تن کالا در بندرخرمشهر
عادل دریس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: کسب رکورد تردد شناورهای کانتینری در آبان‌ماه سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته در این بندر بسیار مطلوب بوده است.
وی افزود: بندر خرمشهر در آبان‌ماه سال جاری توانست نسبت به پهلودهی 34 فروند کشتی کانتینری و تخلیه و بارگیری آنها اقدام کند که این رقم در نوع خود نسبت به سال‌های گذشته رکورد محسوب می‌شود.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: از آنجایی که این بندر در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری از سرعت بالایی برخوردار است، توانسته رضایتمندی بازرگانان و صاحبان کالاها را فراهم آورد.
وی با اعلام اینکه بندر خرمشهر بزرگترین بندر آزاد تجاری ایران است، گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری 708/66 TEUعملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر صورت گرفته که این امر رشدی معادل 9 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.
دریس در ادامه گفت: همچنین در مدت نامبرده شده تخلیه و بارگیری بیش از یک‌میلیون و 300هزار تن کالا در این بندر صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: این میزان عملیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: بندر ‌خرمشهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بنادر ایران در ناحیه شمال غرب خلیج‌فارس و در قلب منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اروند واقع شده است.
به گفته وی  این بندر با کشور عراق دارای مرز مشترک بوده و در حلقه طلایی ارتباط تجاری کشور با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.
دریس خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه بندر خرمشهر بر اساس استانداردهای بین‌المللی تحقق یافته و باعث شده که بندر خرمشهر با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب،‌ وجود انبارهای چند منظوره، ترمینال‌های کالاهای عمومی، کانتینری و بهره‌مندی از مدرنترین تجهیزات تخلیه و بارگیری به‌ویژه در زمینه تجهیزات کانتینری به‌عنوان یکی‌ از بنادر مجهز و دومین بندر کانتینری کشور مورد توجه تجار و بازرگانان و شرکت‌های مختلف حمل و نقل دریایی و زمینی قرار گیرد.
وی بیان کرد: هم‌اکنون همه عملیات کانتینری در این بندر به‌صورت مکانیزه انجام گرفته و سرعت در انجام عملیات تخلیه و بارگیری، آن ‌را جزو بنادر مهم فیدری کشور قرار داده است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در پایان اظهار امیدواری کرد: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی مزین و نامگذاری شده با همت و تلاش بیشتر بتوانیم شاهد ادامه روند روبه رشد تردد شناوران در این بندر کهن باشیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول